ЕКОНОМИЈА

Крах деоница „Волва“, Кинези продали део власничког удела с великим попустим

Деонице „Волво карса“ пале су у петак за чак 13 одсто на рекордно низак ниво. То се десило након што је њихов највећи деоничар „Гили“ (Geely) продао део свог власничког удела с великим попустом у односу на тржишну вредност.
Sputnik
Највећи кинески произвођач аутомобила у приватном власништву „Гили“ саопштио је да је донео одлуку о продаји 100 милиона деоница „Волво карса“ (Volvo Cars) како би повећао величину слободног промета (удео деоница доступних за трговање јавности) као начин да се „повећа“ вредност шведске фирме.
Џим Рован, извршни директор „Волво карса“, рекао је у изјави да „ово повећање у јавном промету и побољшање ликвидности трговања користи и новим и постојећим улагачима. Омогућује широј бази деоничара да улажу у фирму“.
У саопштењу које је уследило, кинеска фирма, која је купила „Волво карс“ 2010., рекла је да је од продаје зарадила око 350 милиона долара. То значи да је деонице продала за око 37 шведских круна по деоници, што је попуст од готово 10 одсто у односу на њихову цену од 40,84 круна у четвртак.
Трансакција је смањила „Гилијев“ удео у „Волво карсу“ за нешто више од четири одсто. Након што се продаја заврши 21. новембра, очекује се да ће тај удео износити 78,7 одсто, стоји у саопштењу „Гилија“.
Приход ће се користити за финансирање глобалног пословног развоја „Гилија“, додаје се, пренео је „Бизинфо“.
Покушај да се повећа вредност деоница „Волво карса“ (које су пале готово 23 одсто од почетка године до данас) чини се да се изјаловио, барем у непосредној будућности.
Данијел Донгуи Ли, извршни директор „Гилија“, описао је „Волво карс“ као „једног од најбрже растућих светских произвођача аутомобила и најпознатијих аутомобилских марки“ и рекао да је Гили „непоколебљив“ у својој преданости подршци шведској фирми у „њеној трансформацији према томе да постане произвођач потпуно електричних аутомобила“.
Године 2021, након отпора инвеститора, „Гили“ је одустао од планова за спајање с „Волво карсом“, чиме би се створио први кинески произвођач аутомобила с правим глобалним досегом.
„Гили“ је тада рекао да ће две фирме задржати своје независне корпоративне структуре, али да ће се удружити у технологији електричне и аутономне вожње.
Коментар