КУЛТУРА

Филхармонијски „Пут музике“ од 7.469 километара по Кини

Београдска филхармонија одушевљава публику у Пекингу. Велика прослава стогодишњице оркестра у Кини. Страствена фантазија оркестра публици пружила незаборавно искуство. Перфектном интерпретацијом уз маестра Немеа Јарвија, Београдска филхармонија показала сав свој сјај.
Sputnik
Ово је само део оцена кинеских медија који су пратили турнеју Београдске филхармоније по Кини.
Београдска филхармонија је са великим успехом окончала турнеју по Кини, наступивши у најпрестижнијим дворанама Сијана, Вејфанга, Пекинга и Шангаја, заједно са диригентом Немеом Јарвијем.
На јединственом „Путу музике“ по Кини, Филхармонија је од 4 до 19. новембра прешла 7.469 километара, одржавши четири наступа који су поред стајаћих овација публике, похваљени од стране стручне критике и кинеских медија.
Након двадесет и три године, Београдска филхармонија се вратила у Кину турнејом поводом велике међународне промоције стогодишњице оркестра, уз привилегију да се представи у врхинским музичким центрима.
Београдска филхармонија у Пекингу
Тако је наступом Београдске филхармоније свечано отворен нови комплекс „Појас и пут“ у Сијану, затим је уследио концерт у Великом театру Вејфанга, потом најважнији концерт - у елитном Националном центру за извођачку уметност у Пекингу, а турнеја је крунисана наступом у Шангају у оквиру респектабилног Међународног уметничког фестивала.
Оркестар је током турнеје изводио Вердијеву увертиру из опере „Моћ судбине“, Виолински концерт Чајковског заједно са Ђованијем Занонеом и Хуаном Манлом, Бетовенову Симфонију број 7 и Берлиозову „Фантастичну симфонију“.

Стајаће овације

Иако је на турнеју требало да иде са Зубином Мехтом који ју је помно пратио уз честитке на свим успесима, Филхармонију је у Кини предводио такође чувени маестро Неме Јарви са којим је оркестар остварио феноменалну комуникацију.
Заједнички су одушевљавали публику изведеним репертоаром, а након бисева којим је спајала кинеску и српску културу, Филхармонија је редовно поздрављана стајаћим овацијама.
„У свим градовима смо публику подизали на ноге што је реакција која се, како су нам рекли, ретко виђа на овим чувеним концертним подијумима, иако су на њима наступали најбољи музичари и оркестри света“, каже представница Београдске филхармоније Јелена Милашиновић, која се Спутњику јавила из Шангаја.
Милашиновић наводи да је публика била одушевљена њиховим настојањем да кроз музику повежу кинеску и српску културу:
„Желели смо да искажемо поштовање домаћину, али и представимо своју традицију. Турнеје томе и служе – да уметници представе своју земљу, да изађу из свог дома и потраже оно још боље што имају у себи, да приказујући најбоље од своје културе повежу се са домаћином и пронађу тачке комуникације. Публика је била дирнута нашим извођењем њихове музике, захвални оркестру на таквом гесту, а 'Грлица' Стевана Христића можда ће оборити рекорд филма 'Валтер брани Сарајево' пошто је публика стварно фантастично реаговала“.
Маестро Неме Јарви

Вивалди у луна парку

Фасцинантно је, додаје, колико Кина улаже у културу, изградњу инфраструктуре и онда позива најбоље представнике класичне музике са жељом да едукује своју публику.
Током турнеје, кинески медији су бележили успехе српског оркестра уз наслове „Београдска филхармонија одушевљава публику у Пекингу“ (Чајна Дејли), „Велика прослава стогодишњице оркестра у Кни“ (Бејџинг Дејли), а стручна критика објављена на сајту Националног центра за извођачку уметност, оценила је наступ као „страствену фантазију оркестра која је публици пружила незаборавно искуство“, као и да је „перфектном интерпретацијом уз маестра Јарвија, Београдска филхармонија показала сав свој сјај“.
Публика се на друштвеним мрежама захваљивала оркестру на концертима, а велика група фанова је испраћала музичаре након концерата на изласку из дворана.
Најважнији је био наступ у Пекингу који је уједно био централни догађај Међународног окрестарског форума, уз присуство представника највећих музичких организација света, који су упутили велике похвале спрком оркестру.
Филхармонија не би била Филхармонија да није публици приредила изненађење ван званичног програма:
„Музичари нађу сваку прилику да покажу свој шарм тако да је био спонтани концерт у једном дечијем возићу у луна парку где су се чула Вивалдијева 'Четири годишња доба'. То је био једнако успешан концерт као у дворанама“, истиче Милашиновић и додаје да филхармоничарима много значи прилика да покажу своју изузетност у значајним концертним дворанама и добили су нови полет на почетку другог века свог постојања.
КУЛТУРА
Кинески град Вејфанг уз овације испратио Београдску филхармонију
КУЛТУРА
Концерт за памћење Београдске филхармоније у Пекингу
Коментар