Један пример је „Тесла“, односно модел „Y“, који тренутно носи главни терет електрификације у Европи. Током првих 10 месеци овај модел је продат у чак 183.799 примерака, на тржиштима земаља ЕУ, ЕФТА и Велике Британије. Међутим, то не значи да је модел „Y“ најпродаванији европски модел. Тек је на другом месту.
Статус најпродаванијег модела у Европи и даље држи „дачија сандеро“, пише „Automotive News“. Један од најјефтинијих модела на европском тржишту такође је међу најпопуларнијим.
У првих десет месеци остварио је минимално бољи резултат од „Тесле“ у Европи, али ипак бољи. „Сандеро“ је достигао продају од 184.088 примерака.
На трећем месту је „фолксваген т-рок“ са 164.833 примерка, а на четвртом некадашњи европски бестселер „пежо 208“ са 163.672 продате јединице. Топ 5 заокружио је „рено клио“ са 154.493 продатих јединица ове године, пренео је „Пословни дневник“.
Шта кажу трендови
Ако се погледају резултати за октобар, ситуација је следећа. У октобру је поново најпродаванији модел „сандеро“ са 21.139 регистрација, а следи га „рено клио“ са 14.534 новорегистрованих јединица.
„Теслин“ модел „Y“ пао је на 24. место са 9.660 регистрација. Ипак, треба рећи да је „Тесла“ ове године повећао продају овог модела у Европи за чак 142 одсто, са прошлогодишњих 75.854 на поменутих 183.799 јединица. Једини модел са приближно оваквим растом био је кинески „МГ ЗС“ са годишњим растом продаје од 107,7 одсто.