Ламборгини и његови синдикати најавили су раније ове недеље револуционарни споразум о увођењу четвородневне радне недеље за запослене у производњи аутомобила.
Синдикати су то поздравили као „историјски“ договор, који представља преседан у европском аутомобилском сектору скраћивањем радног времена без смањења плата. Уместо тога, радници ће добити повећање плате у јануару 2024. заједно са једнократним бонусом од 1.082 долара.
Радите мање, а радите боље, то је принцип који је водио ове преговоре и део је свеобухватног образложења, саопштили су синдикати ФИОМ и ФИМ-ЦИСЛ.
Према новом уговору, производно особље радиће 31 дан мање годишње, пише портал Road & Track. Прелазак на краћу радну недељу ставља Ламборгини у ранг са другим европским компанијама као што су Intesa Sanpaolo и EssilorLuxottica, које су недавно усвојиле сличне мере.
С друге стране, такав потез није искључив само за Европску унију, јер британске компаније које су прихватиле скраћену раду недељу извештавају о побољшаној продуктивности, побољшаном задржавању послова и стопама запослености, као и смањењу боловања.
Међутим, напори да се уведе скраћено радно време у аутомобилској индустрији наишли су на отпор великих играча као што су Форд, Џенерал Моторс и Стелантис, док други синдикати нису успели да добију одобрење за промену, преноси Бизнис инсајдер.