НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Вештачка интелигенција постала својеглава: Понаша се непредвидљиво

Жалбе корисника на недавно понашање Чет ГПТ-а подстакле су ОпенАИ да истражи и реши пријављени пад у одзиву и квалитету, истичући инхерентне изазове у обуци модела ћаскања.
Sputnik
Корисници ЧетГПТ-а фрустрирани су недавним случајевима када популарна вештачка интелигенција одбија задатке или сугерише корисницима да сами заврше посао, што је навело ОпенАИ да покрене истрагу.
ОпенАИ је у четвртак потврдио извештаје о томе да ЧетГПТ показује неуобичајено понашање њиховог популарног АИ чет бота.
„Нисмо ажурирали модел од 11. новембра, а то свакако није намерно. Понашање модела може бити непредвидиво и ми покушавамо да то поправимо“, поручили су из ОпенАИ.
Познат по томе што помаже корисницима у различитим задацима, ЧетГПТ је прикупио 1,7 милијарди корисника од свог покретања у новембру 2022. године, при чему су првобитна истраживања у то време показала повећану ефикасност и побољшан квалитет рада.
Међутим, корисници сада пријављују случајеве у којима тај паметни бот даје бескорисне одговоре. Захтев једног корисника за списак дана до 5. маја одбијен је уз тврдњу да не може да пружи „исцрпну листу”. Дискусије на Редиту откривају да се корисници боре са одговорношћу ЧетГПТ-а на задатке и падом квалитета одговора, посебно када је у питању писање кода.
Упркос томе што је проблем раније приписиван софтверским грешкама, ОпенАИ наглашава сталну истрагу због притужби корисника. У саопштењу, компанија примећује варијабилност у моделима тренирања ћаскања, што доводи до разлика у личности, стилу писања, понашању одбијања, па чак и политичкој пристрасности.
Иако ОпенАИ није одмах одговорио на упите медија, корисници траже решења, а неки сугеришу повратак на оригиналне ГПТ моделе. Компанија наглашава сложеност модела обуке њиховог АИ чет бота, признајући изазове постизања доследног понашања у различитим циклусима обуке, пише Бизнис инсајдер.
Коментар