Реч је о уџбенику чији су аутори Миљенко Хајдаровић, Ведран Ристић и Никица Торбица, у издању "Профил Клет", што је један од струковних портала, хисториографија.хр, оценио "противним историјској науци и демократском друштву”.
Из Министарства науке и образовања објашњавају да је уџбеник повучен на основу тражене анализе Агенције за уџбеника, која је закључила да он, како наводе, „не следи у потпуности прописани курикулум историје“.
„Поучавање о интерпретацијама које уводе аутори у свој уџбеник, то јест проучавање и пропитивање дела и ставова појединих историчара (секундарних историјских извора) о појединим историјским догађањима и процесима нису прописани службеним курикулумом за наставу историје у гимназијама“, пише у одговору хрватског министарства.
Додаје се да поједине историјске карте садрже погрешне приказе, да поједини примарни историјски извори нису адекватно објашњени, а питања уз њих нису добро обликована.
„Сугестивна питања нису прихватљива у уџбеницима, а он их садржи у већем броју. У деловима уџбеника налазе се сугестивна питања и фотографије које ученика упућују на погрешне закључке те се не развија критичко мишљење и активно учење, посебно у поглављу уџбеника који се односи на стварање модерне Републике Хрватске, вишестраначје у Републици Хрватској и Домовински рат“, тврде из хрватског министарства за загребачку Н1 тв.