У анализи "Трендови, трећи квартал 2023" наводи се да је у РЗС-у обављено истраживање о мерењу утицаја изабраних производа "Боља цена" на укупне потрошачке цене и да је она довела до тога да се цене производа из исте групе, али друге робне марке у просеку зауставе или чак незнатно снизе како би ти производи могли остати конкурентни у очима рационалног потрошача.
Анализа међугодишње стопе раста потрошачких цена показује да је од почетка 2023, а нарочито од септембра до новембра, од када је почела примена акције "Боља цена", дошло до наглог успоравања инфлације потрошачких цена, наводе из РЗС.
Истичу да је антиинфлациона корпа "Боља цена" имала посредан утицај у обуздавању инфлације свих оних група производа, већински из групе храна и пиће, којима припадају производи из корпе "Боља цена" и њен измерен дефлаторни утицај је заправо мера и последица ефекта супституције добара од стране потрошача.
Погледајте и: