Министарство наводи да је регистар основан ради заштите права потрошача, а у складу са Законом о заштити права потрошача.
Како се истиче, сви оператори мобилне и фиксне телефоније обавезни су да то омогуће својим корисницима.
Регистар ће се водити при Регулаторном телу за електронске комуникације и поштанске услуге РАТЕЛ, тако да ће провера бројева телефона уписаних у овај регистар бити омогућена на интернет страници РАТЕЛ-а.
Предвиђено је да упис или испис појединог броја у регистар „Не зови“ може да затражи само корисник телефонског броја, а захтев ће моћи да се поднесе преко апликације, електронским путем или подношењем захтева у пословним просторијама оператора.
Потрошач који подноси захтев свом оператору ради уписа телефонског броја у регистар не доставља први пут своје личне податке јер они већ постоје у бази оператора и прибављени су у тренутку закључења потрошачког уговора.
Формирање регистра „Не зови“ обавезује трговце да, пре него позову било који број, провере да ли се он налази на листи оних који не желе да примају позиве у којима се нуде роба или услуге.
Прописане су и новчане казне за трговце који позивају грађане чији су бројеви уписани у регистар.
Образац захтева за упис или испис из регистра „Не зови“ може се преузети на сајту Министарства унутрашње и спољне трговине.
Погледајте и: