Корисницима се шаље лажна СМС порука са информацијом да им пошиљка није могла бити испоручена због непотпуних информација и да за испоруку треба отворити линк из поруке.
Кликом (активирањем) линка, грађани се преусмеравају на лажну интернет страницу ЈП Пошта Србије, на којој се захтева унос личних података и података о платној картици.
Уносом ових података на лажној интернет страници, нападачима је омогућено преузимање новца са рачуна грађана.
Пошта Србије, у сарадњи са ЦЕРТ тимом МУП-а саставила је упутство на који начин се правилно заштити од злоупотреба које вребају.
Уколико не очекујете неку пошиљку постоји могућност да се ради о превари.
Немојте активирати линк или отварати прилог поруке, а да претходно нисте сигурни ко је пошиљаоц.
Немојте позивати број са кога Вам је стигла сумњива порука и не ступајте у комуникацију са пошиљаоцем СМС поруке.
Уколико порука садржи податке о неком привредном друштву или у овом случају јавном предузећу пробајте директно да их контактирате, њихови бројеви и адресе су јавно доступни.
Озбиљне компаније, јавна предузећа, државни органи и администратори система никада од Вас неће захтевати да уносите Ваше личне податке преко СМС поруке.
ЈП Пошта Србије никада од Вас неће захтевати овакав вид плаћања.
Нападачи се труде да линк у СМС поруци буде што сличнији оригиналном линку, уместо „posta.rs“ могу написати сличан линк као што је нпр. „postas-rsd.top“.
Уколико сте унели податке о Вашој платној картици, потребно је да се хитно јавите банци како би они блокирали картицу у што краћем року и онемогућили неовлашћене трансакције.
Уколико сте унели Ваше креденцијале (корисничко име, мејл адреса, лозинка и остале личне податке) за логовање на е-банкинг, потребно је да одмах промените приступну лозинку или се хитно обратите банци ради измене лозинке.
Уколико приметите да СМС порука садржи доста правописних грешака, или су измешана два писма – латиница и ћирилица, као и два језика – енглески и српски, највероватније се ради о превари.
Не прослеђујте сумњиве поруке пријатељима.
Погледајте и: