ЕКОНОМИЈА

Познато када би требало да буду завршени радови на гондоли од Торника до Прибојске бање

Директорка Јавног предузећа „Голд гондола“ Бојана Божанић изјавила је данас да је припремљено прелиминарно идејно решење за нову гондолу која ће повезивати врх Златибора и Прибојску бању и да би радови требало да крену почетком лета, као и да је рок за завршетак свих радова две године.
Sputnik
"Уз подршку Владе Србије биће реализован овај пројекат чији ће носилац бити општина Чајетина, у сарадњи са општином Прибој и са свим другим потребним институцијама у држави. Планирана дужина је нешто више од 14 километара и није једносегмента гондола, попут ове на Златибору- Голд гондоле, већ ће се реализовати из три дела", рекла је она за Танјуг.

Кањон Увца посебна атракција

Како је навела, једна гондола ће ићи од Торника до међустанице која ће бити на ивици кањона реке Увац и она ће имати 10 седишта, попут „Голд гондоле“.
"Следећа гондола иде преко кањона и биће јако интересантна, имаће једну кабину која је за сада предвиђена за 100 путника. Она ће ићи само преко кањона и требало би да пређе кањон за четири или пет минута. Кањон је врло атрактиван. Постоји само неколико гондола преко таквих кањона, који су дубине више од 400 метара. То ће дати посебну драж. Из те гондоле, на другом делу у Прибоју моћи ће да се изађе и прошета и онда следећом иде до Прибојске бање, где се налазе извори са топлом водом чија је температура 36,6 степени", рекла је Божанићева.
Она је додала да је ово интересантан пројекат и да је боље што неће бити реализован у једном сегменту.
"Дужина путовања је 45 минута од Торника до Прибојске бање, сада тренутно од центра Златибора до Торника Голд гондолом се путује 30 минута", истакла је она.
Она истиче да је боље што ће путовање бити из три дела, јер ће омогућити гостима да изађу и прошетају, као и да цео један дан проведу у том крају.
Каже да су већ почели да раде на пројекту, с обзиром да је прошле године покренута идеја.
"Кренули смо да развијамо пројекат. Неопходно је да се прво раде планска документација, пројектна документација и геодетска снимања. Ми смо већ те активности започели и припремљено је прелиминарно идејно решење", објашњава она.

Шта туристи могу да очекују осим вожње гондолом

Божанићева објашњава да би гондола требало да крене из једног високог торња на Торнику, који ће обухватити и све репетиторе који тренутно постоје за телевизијску и мобилну мрежу.
"Пројектовано је 80 милиона евра заједно са торњем и гондолом. Видећемо како се пројекат буде развијао, колика ће бити вредност, зависи и од јавних набавки и како будемо добијали уговараче. План је да се тај пројекат за две године заврши, у току је припрема за решавање имовинско- правних односа", додала је она.
Како је рекла, предвиђено је да поред гондоле буду и други садржаји на међустаницама, где терен то буде омогућавао, а то је да поред паркинг простора, буде и зип лајн, забавни садржаји за децу, угоститељски садржаји, паркови и боб на шинама.
"Далеко смо од организације посла и рада, али на основу искуства понудићемо различите цене, тако да ће да буде интересантно, биће могуће да се уђе у сваки сегмент ове гондоле и да се до Прибојске бање дође на различите начине. Прва део трасе, то јест прва гондола имаће између 20- 25 кабина по 10 путника, друга је другачија има једну кабину за 100 путника и трећа која иде од Прибоја до Прибојске бање која ће имати око 30 кабина, по 10 путника у кабини", објашњава она.
Како је рекла, током једне вожње за сат времена моћи ће да се превезе између 600- 700 путника, не рачунајући гондолу која превози само преко кањона.
Погледајте и:
Коментар