МУЛТИМЕДИЈА

Кроз Спутњиков објектив: Сјај и гламур класичних и ретких возила која више немају дом

Након примене Закона о реституцији, зграда Музеја аутомобила у Београду враћена је власницима, а вредна колекција олдтајмера нема другу кућу. Тренутно је у току исељавање класичних и ретких возила са локације у улици Мајке Јевросиме, а Спутњик је својим објективом био на лицу места.
Sputnik
1 / 23
Камион за шлеп одвози из музеја један од олдтајмера
2 / 23
Када је изграђена, "Модерна гаража" је представљала прву јавну гаражу на Балкану
3 / 23
Оргинални прозор на крову "Модерне гараже"- прве јавне гаражеу центру града
4 / 23
Унутрашњост блиндираног мерцедеса који је користио председник некадашње СФР Југославије Јосип Броз Тито
5 / 23
У садашњој колекцији мерцедеса који су припадали Титу, сачувани су блиндирани, кабриолет и три стандардне верзије аутомобила типа 600 са шесторо врата
6 / 23
Застава Србије на аутомобилу којим се возио некадашњи председник Југославије Јосип Броз Тито
7 / 23
Трицикл “Мартон Гардон” из 1897. године са мотором са” Де Дион Боутон” мотором запремине 173 кубних центиметара и једном и по коњском снагом
8 / 23
Перед експоната везаних за аутомобилски свет, у углу радионице смо пронашли и овај стари телефон
9 / 23
Намера инжењера фабрике "ДМБ" била је да Југославија добије неку врсту националне класе у формули. Њихов прототип појавио се 1969. године када су се на тркама на Ушћу такмичиле и "формуле фау", које су биле врло популарне тих година
10 / 23
У једном углу музеја била је смештена аутомеханичарска "радионица" са олдатајмером који је чекао свој ред за поправку
11 / 23
Музеј поседује и велику количину документа попут возачких дозвола, постера, трговачких реклама, регистарских таблица, првих саобраћајних прописа и закона
12 / 23
"Пумпа код слепог шофера" се налазила у Дечанској улици(власник је био некадашњи таксиста Божа Тврдишић)
13 / 23
Аутомобил је за послератну генерацију био статусни симбол
14 / 23
Витрина са личним стварима Сретена Kостића, првог шофера у Србији
15 / 23
"Алвис" из 1930.
16 / 23
Године 1954. "Кадиллак Елдорадо" је коштао 5.738 долара, што је у то време био велики новац. Колекционари сада за поједине примерке су спремни платити и више од 10О.000 долара
17 / 23
Шкода Р6 1929.
18 / 23
Кадилак Елдорадо де Виле кабриолет из 1957. године
19 / 23
У Музеју се налазила и збирка фотографија, докумената старих алата и опреме, као и библиотека и видеотека са више хиљада наслова
20 / 23
Један од старих апарата за паркинг
21 / 23
Колекција је обухватала и аутомобиле из 50-их, 60-их и 70-их година XX века
22 / 23
Лични печат власника на моделу олдајмера из 1931. Модел "Неш 870 Седан" из музејске колекције носи ознаку 870 и део је серије модела који су се у Сједињеним државама производили само 1931. године
23 / 23
Седиште за две особе најстаријег аутомобила из колекције
Коментар