ЕКОНОМИЈА

Колика је просечна километража аутомобила у Србији и шта нам то показује

Различити аутомобили служе различитим сврхама, те након неколико година употребе њихова километража може значајно да варира. Међутим, огласни портали су препуни возила с ниском километражом по сумњиво приступачним ценама, постављајући питање да ли су очитавања њихових тахографа тачна.
Sputnik
„Кар Вертикал“, компанија за аутомобилске податке, спровела је истраживање у Србији како би сазнала просечну километражу одређених брендова возила у земљи, тако да возачи могу да упореде резултате са километражом својих аутомобила.
Аутомобили са већом пређеном километражом обично су јефтинији, те многи купци осећају привлачност куповине таквих возила како би уштедели новац. Међутим, оваква одлука носи одређене ризике, јер многи делови могу бити истрошени, а аутомобил се може покварити у било ком тренутку.
Иако мерач километара у возилу указује на његово стање и могућу цену, лако се може манипулисати. Непоштени продавци смањују број пређених километара како би аутомобил продали по вишој цени него што реално вреди.
„Аутомобил са оригиналном километражом увек ће вредети више од аутомобила са штелованом километражом”, каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф комуникација у компанији „Кар Вертикал“.

Зашто нека возила имају већу просечну километражу?

Међу возилима произведеним 2008. године и провереним на „Кар Вертикалу“ у Србији, „ауди“ (208.037 километара), „шкода“ (206.940 километара) и „фолксваген“ (203.603 километара) имали су највећу просечну километражу.
Када говоримо о возилима старим 10 година, произведеним 2013. године, највећу километражу има „шкода“ (200.693 километара), затим следе „бе-ем-ве“ (187.160 километара) и „мерцедес-бенц“ (183.663 километара).
Међу возилима старим пет година, произведеним 2018. године, „шкода“ поново заузима прво место (167.822 километара), следе је „опел“ (143.365 километара) и „фолксваген“ (136.049 километара).
„Шкода“, „ауди“ и „бе-ем-ве“ су погодни за дуже вожње због нагласка на удобности, безбедности и технологији. Међу аутомобилима произведеним 2008. године, „пежо“ има најмању километражу (150.358 километара), док су „нисан“ (153.348 километара) и „тојота“ (163.815 километара) врло близу. Ситуација се мења у сегменту новијих возила, произведених 2013. године, где „тојота“ преузима вођство са 137.846 километара након првих 10 година употребе. „Пежо“ има просечно 142.858 километара на тахографу, а „нисан“ – 146.605 километара.
„Тојота“ такође има најмању километражу међу аутомобилима који су изашли из фабрике 2018. године – 74.438 километара, следе је „нисан“ (89.606 километара) и бе-ем-ве(97.782 километара).
Ако километража аутомобила значајно премашује просечну километражу карактеристичну за његов бренд, власник би требало да размотри продају таквог возила. Очитања тахографа корелирају са поузданошћу – истрошени делови захтевају више одржавања, што доводи до скупих поправки, пренела је „Политика“.
Погледајте и:
Коментар