Он је за Танјуг рекао да се о увођењу заједничког тага са Грчком разговарало приликом недавне посете грчког премијера Киријакоса Мицотакиса и грчког министра саобраћаја Христоса Стаиокоураса.
"Пре неколико дана био је састанак у Грчкој, тај састанак је био успешан. Заједничка комисија се формира 27. и они су себи направили један један редослед потеза, како би до маја била завршена интеграција и како би у јуну наше грађанке и грађани могли да користе таг", навео је Весић.
Истакао је да је сигуран да то може да се постигне и да ћемо заиста током лета имати, поред Северне Македоније, заједнички таг и са Грчком.
Додао је да су у току разговори и са Црном Гором, Мађарском, Хрватском, Италијом, Босном и Херцеговином и да ће се се видети у наредном периоду када ће се ти пројекти реализовати, али да је најизвесније да до почетка летње сезоне буде успостављен заједнички таг са Грчком.
Говорећи о железничком саобраћају, Весић је навео да ће пруга између Новог Сада и Суботице, дужине 108 километара, бити завршена пре рока, односно до 30. јула.
Рекао је да ће већ од 15. септембра почети пробе које трају најдуже три месеца, тако да ће у децембру бити успостављена прва линија између Београда и Суботице.
"Путоваће се сат и 12 минута, што је заиста нешто што је сада незамисливо. И имаћемо до краја године 184 км брзе пруге, што значи да ћемо бити земља у овом делу Европе са највише километара брзих пруга", рекао је Весић.
Он је рекао и да Мађарска завршава 166 километара пруге до краја 2026. године и да се у 2027. години може очекивати да се продужи путовање до Будимпеште, када ће се од Београда до главног града Мађарске стизати за мање од три сата.
Весић је навео за Танјуг и да ће 2025. године заједно са ЕУ почети да се ради пруга до Ниша дужине 230 километара, те да ће се већ следеће недеље расписати први тендер за надвоз, а у мају тендер за изградњу друге и треће деонице.
"Радимо сада око 23 км од Ниша до Брестовца и остаје да завршимо 135 км од Брестовца до Прешева, односно до српско-македонске границе, и 50 км до Скопља. То је наш меморандум који смо пописали са Владом Северне Македоније и сада заједнички тражимо средства од ЕУ како би се изградила пруга до Скопља", рекао је Весић.
Када је реч о изградњи нових саобраћајница, Весић је навео да је план да се до 2027. године заврши 487 километара аутопутева и брзих пруга.
"И то је заиста нешто што ће потпуно променити Србију. Од 2012. до данас је изграђено 468 километара, а у овом тренутку градимо 643,3 километара ауто путева и брзих саобраћајница. Само ове године треба да завршимо 166 километара. Завршићемо брзу саобраћајницу Шабац- Лозница, чија је дужина 54 км", навео је Весић.
Он је рекао да ће се завршити и 46 километара Моравског коридора, па ће се на аутовпут прикључити Краљево, Лозница и Трстеник.
"Урадићемо на Дунавском коридору 23 км од аутопута Београд-Ниш до Пожаревца, чиме ћемо и Пожаревац прекључити. Урадићемо Кузмин-Сремска Рача 18 километара, што је први део ауто пута Београд-Сарајево", казао је Весић.
Навео је да ће се до краја септембра урадити 19,5 километара ауто пута од Паковраће до Пожеге.
"Значи само ове године 166 км. А очекујем да према динамичком плану који смо направили можемо до 15. новембра да почнемо да радимо ауто пута Вожд Карађорђе", рекао је Весић.
Говорећи о новинама у пословању Ер Србије, Весић је рекао да је британска компанија Мензис потписала уговор са том авио компанијом.
"То значи да има аутоматски 50 одсто свих послова на аеродрому, јер Ер Србија чини 50 одсто промета, плус неке друге компаније које вуку са својим уговорима из иностранства, тако да ће они сигурно бити на скоро 60-70 одсто тржишта", рекао је Весић.
Додао је да почињу да раде следеће недеље, да им је стигла опрема и да се са њима редовно одржавају састанци како би се припремили за летњу сезону да би све функционисало без проблема.
"Ја сам сигуран да ће ове године бити мање проблема, а надам се да ће они успети добро да се припреме. Радимо на томе, како би заиста сви проблеми били решени веома брзо и како се не би дешавала немиле сцена од прошле године", рекао је Весић.
Погледајте и: