ЕКОНОМИЈА

„Рио Тинто“ мења стратегију у вези са литијумом

„Рио Тинто“ ће за сада избегавати било какве велике аквизиције у индустрији литијума, али ће тражити начине да побољша технологију екстракције литијума, најавио је извршни директор „Рио Тинта“ Јакоб Стаусхолм.
Sputnik
„Континуирано коришћење електричних возила (ЕВ) ће обезбедити да потражња за литијумом настави да расте, али би цена племенитог метала могла бити променљива“, рекао је Стаусхолм у недељу на конференцији Канадског удружења истраживача и дивелопера у Торонту.
Подсетимо, недавни пад потражње за електричним возилима изазвао је пад цена литијума, при чему је вредност коју прати „Benchmark Mineral Intelligence“пала за више од 80одсто у последњих 12 месеци.
Ово је навело рударске компаније као што је „BHP“ да се клоне улагања у овај метал.
Ипак, „Рио Тинто“ остаје једна од ретких великих рударских компанија које су спремне да инвестирају у литијум, пренео је „Мајнинг технолоџи“.
„Заузели смо доследан став да ће цене материјала за батерије бити променљиве. У идеалном случају, биће вам потребан већи капацитет батерије, тако да то нису само батерије за ЕВ (електрична возила) већ и стационарне батерије. Дакле, свет ће имати више батерија, не сумњам у то, и стога вам треба више литијума“, рекао је Стаусхолм Ројтерсу на маргинама конференције у Торонту.
Пројекат „Ринкон“ компаније „Рио Тинто“ у Аргентини има годишњи производни капацитет од 3.000 тона, а прва производња се очекује до краја 2024.
С друге стране, чилеански министар финансија Марио Марсел изразио је жељу да три или четири нова литијумска пројекта буду оперативна до 2026. Чиле је покренуо своју Националну стратегију за литијум, према којој ће постојати јавно-приватна партнерства у целом индустријском циклусу производње литијума.
Погледајте и:
Коментар