Превоз робе руским железничким линијама порастао је за око 40 одсто од децембра, када су контејнерски бродови први пут морали да траже алтернативне руте због напада Хути у Црвеном мору, саопштио је ДХЛ.
„Огромна количина иде преко Русије“, нагласила је немачка логистичка компанија.
Истовремено, ДХЛ уверава да се поштују међународних санкција против Русије: никакав терет није превезен у Русију или из Русије – користи се „строга извозна контрола“.
Према подацима RailGate Europe, транспорт је порастао 25–35 одсто. Холандска Rail Bridge Cargo је саопштила да је ове године теретни транспорт руским железницама већи за 31 одсто у односу на прошлу годину.
Због чињенице да су бродови логистичких компанија иду око рта Добре наде и других алтернативних рута, просечно време испоруке је повећано за 7-10 дана - на 50-55 дана. Истовремено, путовање од кинеског града Ченгдуа до немачког Дуизбурга руском железницом траје 25–30 дана.
Како показују подаци руске компаније Евроазијска железничка алијанса, која организује превоз терета железницом, из Кине је у Пољску у јануару 2024. године испоручено 14,5 хиљада контејнера, 36 одсто више него прошле године. Међутим, ни овај обим није довољан да се напуни један контејнерски брод, наводи ФТ.
Руске железнице су у фебруару пријавиле повећање железничког превоза са Кином за 36 одсто у прошлој години. Овакву динамику у компанији су објаснили активним радом железничких граничних прелаза.
Погледајте и: