НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Железница на Месецу: Уговор је склопљен, али да ли је тако нешто уопште могуће

Америчка Агенција за напредне одбрамбене истраживачке пројекте (ДАРПА) објавила је недавно уговор са компанијом Нортроп Груман за дизајнирање концепта за железницу на Месецу.
Sputnik
Очекује се да ће овај пројекат олакшати оно што је програмски менаџер Канцеларије за стратешку технологију ДАРПА-е Мајкл Најак описао као „велику промену парадигме“ у „лунарној економији“ коју очекује да ће видети у наредној деценији.
У овако раној фази непознато је колико ће пројекат коштати, ако се уопште настави. Реч је о делу ДАРПА-ине десетогодишње Студије о могућностима архитектуре Луне (ЛунА-10), која има за циљ „успешну лунарну економију“, укључујући „комерцијалне услуге које се могу уновчити“ на Месецу до 2035.
Иако је фокусиран на пројектовани комерцијални пројекат, ЛунА-10 је део већег покушаја повратка на Месец и грађења трајног присуства.
НАСА-ин програм Артемис покренут је 2017. године, уз наду да ће астронаути слетети на Месец до 2024. и изградити сталну станицу до 2028. године. Циљ слетања на Месец је померен на 2026. годину, али НАСА каже да још увек планира да насели Месец до 2028.
Ипак, процењује се да ће пројекат Артемис коштати 93 милијарде долара између 2012. и 2025. године, пре него што се било која Артемис мисија физички покрене. Очекује се да ће свако од четири лансирања коштати 4,2 милијарде долара и не укључује 42 милијарде долара „трошкова формулације и развоја утрошених у последњих десетак година“, каже генерални инспектор НАСА Џорџ Скот.
У међувремену, на планети Земљи, америчко Удружење грађевинских инжењера дало је Сједињеним Државама лошу оцену у свом најновијем извештају о инфраструктури, па се чини да влада САД обећава својим грађанима Месец, пошто их игнорише на Земљи.
Погледајте и:
Коментар