Како се наводи у саопштењу Владе Србије, тај музеј је најмлађи у низу техничких музеја у Србији, а у његовој збирци се налазе стари и ретки аутомобили који имају посебан значај за упознавање развоја и техничког напретка аутомобилизма у Србији и свету, као и за историју аутомобилизма у 20. веку.
Збирка садржи старе и ретке аутомобиле који су историјско сведочанство и имају посебан значај за упознавање примене научних достигнућа.
У збирци је око сто возила, од којих је најстарији Маро Гардон из 1897. године, а предмет заштите су и направе, уређаји, научна и стручна литература, возачке дозволе, први саобраћајни прописи и закони, регистарске таблице, алати, филмски и фотографски записи, уметничка дела и дела примењене уметности која доприносе изучавању историје аутомобилизма.