Саветују и како избећи проблеме па наводе да када је реч о провери подобности документације за упис у катастар, да ако се она не слаже са подацима из базе катастра посредници могу покушати да грађане убеде да је једини начин да се упишу у катастар да плате додатне трошкове како би се уписали мимо процедуре.
У том случају, истичу из РГЗ, увек ваља двоструко проверити информације и максимално се ослонити на дигиталне сервисе, где геоСрбија и еКатастар омогућавају грађанима да сами упореде стање своје документације са стањем у катастру.
Што се тиче правног ланца, наводе да је недостатак непрекинутог низа основа стицања, односно правног континуитета, чест разлог за одбијање захтева.
Објашњавају да је то ситуација када од лица уписаног у катастар па до оног последњег у низу, које жели упис, постоји више преноса, а нека од тих исправа о преносу недостаје или је нема у оригиналу.
Додају да коруптивни посредници могу искористити ову ситуацију како би тражили новац за наводно олакшавање процеса и саветују да у таквим случајевима правне савете ваља тражити само од лиценцираних и верификованих стручњака.
У вези са проблемом сагласности у случају парцелације из РГЗ саветују грађане да ако им је рецимо речено да постоји начин да се комшијина сагласност прескочи тако што ће се платити посреднику, да буду опрезни, јер се осим кривичних дела везаних за корупцију, могу наћи и у ланцу фалсификовања.
Као заштиту од могућих проблема из РГЗ саветују да се користе проверене информације, директно из катастра и званичних канала комуникације РГЗ-а, узимање савета само од професионалних корисника.
У случају сумње на изнуду или корупцију, истичу, најбоље је пријавити случај надлежним органима и на мејл адресу prijavikorupciju@rgz.gov.rs.
Погледајте и: