Паредес је десет година радио у фабрици "Спирит АероСистемс" у америчкој савезној држави Канзас где је проверавао исправност трупова авиона Боинг 737 пре него што би били послати Боингу, преноси Си-Би-Ес њуз.
"Да је квалитет битан, и даље бих био у Спириту. Било је веома ретко да не нађемо никакав квар", рекао је Паредес и додао да су менаџери квалитета често налазили кварове и на авиону са којег су отпала врата у сред лета у јануару.
"Зашто се то догодило? Јер се Спирит није обазирао на мане због притиска који је наметнут инспекторима. Да је култура била добра, ти би били споменути", казао је Паредес.
Он је напоменуо да је авиокомпанија Боинг годинама знала да јој Спирит доставља трупове са кваровима и да је "било само питање времена кад ће се десити нешто лоше".
Паредес је, према сопственимречима, био под сталним притиском надређених да што мање пријављује мане које пронађе, а да су притисци нагло порасли 2018. године кад је производња трупова порасла са 30 на месечном нивоу на 50.
"Увек су говорили да немају времена да исправе грешке. Био сам у позицији у којој, ако кажем 'не', бићу отпуштен. Ако кажем 'да', признајем да ћу да урадим нешто погрешно", указао је Паредес.
У фебруару 2022. године су надређени Паредесу наводно тражили да убрза инспекције и да мање детаљно описује мане које проналази, због чега им је он послао имејл у којем одговара да је њихов захтев "неетички" и да су га ставили "у веома непријатну ситуацију".
Паредесу је затим одузето звање менаџера, после чега се жалио одељењу људских ресурса које му је то звање вратило, али је он свакако дао отказ на лето 2022. године.
"Уморио сам се од борбе. Уморио сам се од покушавања да учиним исправну ствар", рекао је Паредес, преноси Си-Би-Ес њуз.
Погледајте и: