НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Технологија узима ствар у своје руке: Виртуелни радници ће сами преузети и обављати послове

„Мајкрософт“ је најавио нове функције за свог алата вештачке интелигенције Копилота, који ће у будућности моћи да се прилагођава потребама компанија и програмера.
Sputnik
Протеклих дана и недеља представљене су бројне новине у вези са вештачком интелигенцијом (АИ) и њеном утицају на рад, али и начине на који радимо на интернету, па чак и живимо. После ОпенАИ и Гугла, ове недеље је „Мајкрософт“ најавио прегршт новитета. Поред АИ рачунара, „Мајкрософт“ је најавио да ће омогућити компанијама и програмерима да развију сопствене АИ агенте засноване на Копилоту.
Такви алати вештачке интелигенције, како објашњава „Мајкрософт“ еволуираће од копилота који раде за вас, до копилота који раде са вама, и у суштини ће постати нека врста виртуелних радника који ће аутоматски обављати задатке и послове. Стога, вештачка интелигенција „Мајкрософта“ више неће чекати да јој људи дају задатке, већ ће бити проактивна, надгледаће мејлове који стижу у виртуелне поштанске сандучиће и реаговати на њих. На основу информација и задатака из имејла, АИ агенти ће се сами латити посла и обављати их.

На послу ће све бити брже и једноставније

То је велика промена на тржишту такозваних АИ агената која би могла да има значајне последице по будућност тржишта рада. Како је за „The Verge“ објаснио Чарлс Ламана, потпредседник пословних апликација и платформи у „Мајкрософту“, у тој компанији су схватили да Копилота не желе да ограниче само на разговоре са запосленима, и зато су дозволили вештачкој интелигенцији да предузме акцију и да у позадини сама обавља одређене аутоматизоване задатке. Такви АИ агенти очекују се на тржишту касније ове године, а у почетку ће бити доступни ограниченом броју компанија које учествују у тестирању.
Док је прошле године главни нагласак у Копилоту био на претраживању података, сумирању садржаја и креирању новог садржаја, овај АИ алат у 2024. ће бити фокусиран на прилагођавање како би компаније и програмери могли да га користе за своје потребе и потребе свог пословног система.
Тек ће се у пракси видети колико ће Копилот Студио и АИ агенти, прилагођени потребама компанија, бити ефикасни
Прилагођени АИ агенти ће моћи да се користе у компанијама за разне ствари – од комуникације са новим запосленима до ИТ корисничке службе. Да би што боље објаснио улогу такве проактивне вештачке интелигенције, „Мајкрософт“ је навео пример доласка новог запосленог у компанију. Уместо класичних процедура и упознавања са компанијом и задацима за које су данас задужене колеге (који понекад немају времена и стрпљења да пренесу детаљне и тачне информације), ову улогу ће преузети Копилот.
Новозапосленог ће дочекати, упознати с колегама, одговорити на сва питања која му новозапослени постави, научити га свему о његовом послу и договорити све састанке током прве недеље. Служба за људске ресурсе ће тако бити ослобођена оваквог административног дела и моћи ће да се посвети другим пословима.

Ако ће вештачка интелигенција радити све више и више, шта ће људи радити?

С једне стране, овај начин запошљавања нових радника је занимљив и нема сумње да ће АИ убрзати процес, али с друге стране недостаје људски елемент, односно разговори с колегама уз кафу и на састанцима на којима ће запосленима бити објашњено шта треба да ураде, а понекад и да им открију неке тајне из канцеларије које нису у домену вештачке интелигенције. Такође, постоји још један потенцијални проблем о коме се већ дуго прича. Ако ће вештачка интелигенција радити све више и више, шта ће људи радити?
Иако компаније говоре о растерећењу запослених како не би морали да се баве пословима који се понављају или су аутоматизовани, уколико се одговорности одређеног одељења и задаци које обављају значајно смање, лако је могуће да би компаније у таквим одељењима могле да смање радну снагу, тј. поделе отказе. У „Мајкрософту“ деле другачије мишљење.
Чарлс Ламана каже да ће уз Копилот и Копилот Студио одређени задаци бити потпуно аутоматизовани.
„Али, добра вест је да је већина ствари које су аутоматизоване заправо не које ионако нико не жели да ради“, сматра он.
Он додаје да су људско расуђивање и сарадња међу људима и даље важни делови пословања и да неће све бити подложно аутоматизацији.
С обзиром на то да је генеративна АИ, колико год понекад може да нас задиви, још увек несавршена и прави грешке и халуцинира, тек ће се у пракси видети колико ће Копилот Студио и АИ агенти, прилагођени потребама компанија, бити ефикасни.
Погледајте и:
Коментар