"Кина апелује на ЕУ да одмах исправи своје лоше потезе, примени важне консензусе постигнуте током недавног трилатералног састанка Кина-Француска-ЕУ и решава економске и трговинске несугласице кроз дијалог", навео је портпарол министарства трговине.
Он је рекао да ће Кина предузети све неопходне мере да одбрани легитимна права и интересе кинеских предузећа.
Портпарол кинеског министарства истакао је да је ЕУ тим потезом игнорисала поновљене оштре примедбе Кине, као и апеле влада и индустрије у државама чланицама Уније, пренела је Синхуа.
Портпарол је навео да Кина дубоко забринута због оваквог развоја догађаја.
"Налази европске стране немају ни чињеничну, нити правну основу. Европска комисија је игнорисала чињеницу да предности кинеске индустрије ЕВ потичу из отворености и конкурентности. Европска комисија је такође занемарила правила СТО и пропустила да призна пуну сарадњу релевантних кинеских предузећа током истраге", истиче портпарол.
Према његовим речима, ЕК је, произвољно креирајући и преувеличавајући кинеска издвајања за субвенције, као и злоупотребљавајући "доступне чињенице", пресудила да је Кина понудила субвенције на претерано високим нивоима.
"Таква акција је очигледан протекционизам који ће створити и ескалирати трговинска трвења", навео је портпарол, оцењујући да тај потез не само да подрива легитимна права и интересе кинеске индустрије ЕВ, већ и нарушава глобалне аутомобилске индустријске и ланце снабдевања, укључујући и оне у ЕУ.
Портпарол је указао да се на тај начин нарушавају договори које су постигли лидери Кине и земаља ЕУ о јачању сарадње.
"То лоше утиче на интересе потрошача у ЕУ и на крају ће подрити укупан напредак зелене транзиције ЕУ и глобалне сарадње у области борбе против климатских промена", указује портпарол.
ЕК је обавестила у среду кинеске произвођаче електричних возила о увођењу додатних царина на њихове производе које ће ступити на снагу почетком следећег месеца.
Како се наводи у саопштењу, на аутомобиле фирме Би-Вај-Ди ће се убудуће односити царина од 17,4 одсто, компанија Гили ће плаћати 20 одсто, а Ес-Еј-Ај-Си 38,1 одсто.
Остали кинески произвођачи аутомобила ће плаћати царине од 21 одсто, док компаније које нису сарађивале у истрази ЕУ о субвенцијама очекује царина од 38,1 одсто.
До сада су царине на увоз кинеских електричних аутомобила износиле 10 одсто.
Кина би могла да узврати ЕУ мерама у области пољопривреде, авијације и аутомобилске индустрије, а Пекинг је већ покренуо истрагу о неким врстама европских алкохолних пића.
Погледајте и: