Да не бисте насели, морате обратити пажњу на неке детаље који недвосмислено разликују аутентичне огласе од лажних.
Модус операнди којим се проводи превара од два евра концептуално је врло једноставан. Преваранти, наиме, најпре стварају лажне странице на друштвеним мрежама врло сличне званичним страницама познатих и етаблираних ланаца потрошачке електронике.
Потом корисницима нуде „невероватне“ понуде, које се обично састоје од куповине производа номиналне вредности од неколико стотина евра, знатно снижених и доступних за само два евра.
Наравно, ако корисник „загризе“ и кликне линк који га одведе на унос података о плаћању, или било каквих личних података, превара је заправо постигла свој циљ – извући новац од несретне жртве и/или украсти податке који се онда могу препродати на Дарк Wебу.
Како препознати превару
Објава има сензационалистички тон: ако приметите велики број ускличника у тексту објаве и претерану употребу сензационалистичких израза, као што су „велики попусти“, „искористите задњи производ“ и друго, велика је вероватноћа да је оглас лажан.
Објава садржи синтаксичке или граматичке грешке: понекад би преваранти могли створити поруку на једном језику (на пример енглеском) и превести је на многе друге без обраћања пажње на могуће грешке које често раде онлајн преводиоци.
Страница или налог нису верификовани: „плава квачица“ на Фејсбук* страници фирме или Инстаграм* рачуну служи као потврда заједници да се ради о верификованом налогу. У недостатку овог малог (али значајног) детаља практично је сигурно да имате посла с лажним рачуном.
Рекламирани производи снижени су без ваљаног разлога: будући да никоме није исплативо да поклања производе, ако је понуда предобра да би била истинита – вероватно и није, преноси Вечерњи лист.
*Активности „Мета“ - друштвене мреже Фејсбук и Инстаграм забрањене су у Русији као екстремистичке
Погледајте и: