Он је за Танјуг рекао да су радови на депоу Макишко поље већ кренули, што је, напомиње он, најкомпикованији део јер је депо место одакле ће се управљати читавим системом.
"Када буду кренуле да се раде метро станице у надземном ископу и када грађани буду могли то да виде голим оком, онда ће бити једноставније. Београдски метро више није бајка за Београђане, то је наша реалност, сваким даном смо све ближи да остваримо тај сан", поручио је председник Скупштине.
Није метро једино решење за проблем саобраћаја у Београду, рекао је Никодијевић и додао да се поред метроа, такође ради и на "БГ Воз" који треба да послужи ободним београдским општинама да њих прикључи што брже и ефикасније метроу.
"Хоћемо сада да радимо нову линију Земун поље-Сурчин да повежемо београдски аеродром, то морамо све до 2027. године јер је ЕКСПО 2027 велика шанса Београда. Ако ми немамо обавезу на парцели на којој се налази ЕКСПО, не значи да немамо никакве обавезе. Морамо да осмислимо како ћемо тако велики број људи довести на ЕКСПО и вратити", навео је он.
Никодијевић каже да је за функционисање града у летњем периоду кључно да се заврше пројекти који могу да се ураде током лета, попут реконструкције одређеног дела улица, замена инсталација, како би Град Београд дочекао 1. септембар спремно.
Како је навео, Београд има проблем и са водоснабдевањем у одређеним деловима града због чега се ради водовод Макиш-Младеновац, истакавши да се нови делови града прикључују на тај регионални водовод.
"Он је од 2000. године био затрпан и неко није хтео да га ради, и онда смо ми малтене радили пројекат од почетка. Није било слуха за тако велике пројекте али сада сада дајемо људима могућност нормалног водоснабдевања посебно у овим летњим месецима", изјавио је он.
Никодијевић је истакао да се током летњих дана када су високе температуре почиње доста раније у току дана са радом на београдским градилиштима него што је уобичајено, како би у периоду око 12, 13, 15 часова радили слабијим интензитетом и како радници не би било изложени толиком напору.
Према његовим речима, потрошња струје у Београду у летњим месецима је већа него зими због употребе клима уређаја услед високих температура.
"То су климатске промене за које смо свесни да постоје, које доводе до тога да и у току ноћи имамо јако високе температуре, чак ни током ноћи не пада температура у Београду. Климатске промене су неминовне и највише се осећају на подручју Балкана и Медитерана", додао је он.
Како је навео, 2015. године је донета стратегија прилагођавања Београда на климатске промене, у којој постоји низ мера који ће Београд морати у будућности да предузме како би се изборио са климатским променама.
"У будућој изградњи насеља, улица мораће да се примењују препоруке из те стратегије, али оно што је већ направљено требаће године да се то прилагоди систему. Не пише до када све то треба да се уради, али се на свему ради", изјавио је председник Скупштине града.
На питање да ли ће бити довољно новца за све што је планирано да се уради у Београду, Никодијевић је рекао да жеље и амбиције расту због чега зафали и новца, али додао да је посебан акценат стављен на бригу о људима и њиховим потребама као што су бесплатни вртићи и приватни и државни, изградња инфраструктуре.
Такође, додаје он, планирано је и да следеће године Градско саобраћајно предузеће (ГСП) Београд набави 300 нових аутобуса и 100 трамваја, напоменувши да приватници по новом уговору морају да имају нова возила не старија од две или три године.
"Услов за расписивање новог тендера за приватне превознике је да морате имати нова возила, не можете возити Београђане у распалим аутобусима старим 10 година и да немате клима уређај на 40 степени. Ко буде испуњавао те услове моћиће да учествује на тендеру", објаснио је он и апеловао на грађане да плаћају превоз како би Београд има нова возила.
Када је реч о бувљаку на Новом Београду, Никодијевић је рекао да је бувљак пресељен и да сви који су радили на бувљаку сада имају много боље услове за рад, а да је локација на којој се налазио бувљак продата и на њој ће се градити комерцијални објекат.
"Разговарао сам са директором пијаца, ишао сам са њим да обиђем неколико пијаца поред Палилулске пијаце, изненадио сам се колико пијаца Стари Меркатор лепо изгледа. Код Бајлонија се ради и метро станица па ћемо морати да уклапамо радове, али имамо планове да пијаце постану као италијанске пијаце, мултифункционалне", најави је Никодијевић.