ЕКОНОМИЈА

Велики пад продаје: Шта се дешава на тржишту популарног пића

Продаја шампањца снажно је пала у првој половини године будући да су грађани мање трошили, а трговци су нагомилали залихе, известили су произвођачи данас, поручивши виноградарима да беру мање грожђа.
Sputnik
Произвођачи су у раздобљу од јануара до јуна продали 106.7 милиона флаша шампањца, за 15.2 посто мање него лани.
"Суморна глобална геополитичка и економска ситуација као и инфлација оптерећују личну потрошњу", рекао је председник лобистичког удружења "Champagne Houses" Дејвид Чатилон у саопштењу које је објавило удружење произвођача "Comitee Champagne". Продају коче и залихе које су трговци нагомилали у 2021. и 2022, додао је Чатилон.
Овогодишњој берби у Шампању нашкодили су пак лоши временски услови, укључујући мраз и влагу, која је погодовала развоју плесни, известило је удружење. Произвођачи су зато одредили максимални принос грожђа од 10.000 килограма по хектару, нижи за 12.3 посто него у прошлој години, преноси Индекс.
Шампањац је за разлику од других вина углавном комбинација више берби. Залихе се у добрим годинама обнављају и могу надокнадити слабију бербу.
Мраз и плесан нашкодили су берби у Шампању и 2021. године, када је принос био за 25 слабији од петогодишњег просека и убрано је најмање грожђа 35 година уназад. Берба обично почиње око 10. септембра. Удружење произвођача није објавило прогнозу продаје и извоза у овој години, пише Б92.
Погледајте и:
Коментар