ЕКОНОМИЈА

Шта се дешава с прометом модног луксуза, зашто су им очи упрте у Кину

Француска мултинационална компанија специјализована за луксузне производе „Моет Енеси Луј Витон (ЛВМХ)“ саопштила је да је успоравање потражње у Кини утицало на њен профит.
Sputnik
Полугодишњи приходи великих луксузних група излистаних на берзи показали су јасно успоравање потражње у Кини, пренео је портал „Трејдинсет“.
Након просперитетних година после пандемије ковида, тржиште луксузе робе погодило је успоравање потрошње, посебно на једном од његових главних тржишта, Кини, што је утицало на смањење профита великих група у том сектору.
Почетком недеље, светски број један, луксузни бренд ЛВМХ најавио је пад нето добити у првој половини од 14 одсто на 7,26 милијарди евра и пад продаје за један одсто на 41,67 милијарди евра, ниже него што су прогнозирали аналитичари.
Група „Керинг – Гучи, Сен Лоран, Ботега Венета и Баленсијага“ већ су месецима у тешкоћама због лоших резултата свог водећег бренда „Гучи“, који је преполовио полугодишњи нето профит у односу на прву половину 2023. године.
Иста ситуација је и у британском „Барберију“ који је забележио нове разочаравајуће резултате што је довело до смене генералног директора Џонатана Акеројда.
„Радимо у околностима успоравања потражње за луксузном робом, при чему су сви кључни региони погођени макроекономском неизвесношћу и доприносе успоравању сектора“, саопштила је група.
Продаја је смањена и у Европи и САД, али Кина је та на коју су сви фокусирани.
Швајцарски „Ришмон“, власник „Картијеа“, забележио је пад продаје у првој половини године у азијско-пацифичком региону (без Јапана) од 18 одсто.
ХСБЦ банка је средином јуна објавила да има„песимистичан поглед на еволуцију кинеске потражње за луксузним производима.
За разлику од њих, група „Ермес“, позната по својим култним торбама као што су „Кели“ или „Биркин“, које се могу продати скупље на тржишту половних производа од нових, успела је да оствари добре резултате - 2,37 милијарди евра и промет повећан за 12 одсто на 7,5 милијарди евра, пренео је Танјуг.
„У тешким временима људи долазе да купе производ који може да траје, који им се допада“, објаснио је извршни директор „Ермеса“ Аксел Дима.
Погледајте и:
Коментар