ДРУШТВО

Тајна је у нијанси: Анализе откриле како је Рембрант овековечио „Ноћну стражу“

„Ноћна стража“, ремек-дело чувеног холандског сликара Рембранта Херменсона ван Ријна сматра се једном од најважнијих и најзначајнијих слика у историји. Због тога вековима фасцинира сликаре, историчаре и теоретичаре уметности, научнике.
Sputnik
Тим хемичара „Рајксмузеума“ и Универзитета у Амстердаму коначно је успео да открије како је Рембрант користио специјалне пигменте арсен сулфида да створи праву нијансу „златне“ боје.
Коришћењем софистицираних спектроскопских техника они су успели да мапирају присуство пигмената парареалгара (жуто) и полуаморфног парареалгара (наранџасто/црвен) у Рембрантовој „Ноћној стражи“, саопштио је Универзитет у Амстердаму.
Уз потврду из релевантних историјских извора, закључили су да је Рембрант намерно комбиновао ове пигменте арсен-сулфида с другим пигментима како би створио златни сјај.

„Овај чланак извештава о открићу пара-реалгара и полуаморфног пара-реалгара у Рембрантовом ремек-делу „Ноћна стража“. Велики истраживачки пројекат „Операција „Ноћна стража““ започет је 2019. године. Различите неинвазивне аналитичке технике, као и анализа узорака боје, пружили су нам нове информације о Рембрантовим пигментима, материјалима и техникама као и о тренутном стању слике. Макроскопска рендгенска флуоресценција, макроскопска рендгенска дифракција методом прашка и спектроскопија помоћу рефлексије идентификовале су присуство пигмената арсен сулфида и деградацију производа тих пигмената на рукавима и извезеним деловима капута који носи поручник Вилем ван Рујтенбурх (централна фигура десно од капетана Франса Банинга)“, наведено је у студији објављеној у „Херитиџ Сајенс“.

Проучавање помоћу лаке микроскопије два узорка фарбе из те области, стоји даље у студији, показало је мешавину жутих и наранџасто-црвених честица, а скенирање рендгеном показало је да је реч о арсену и сумпору.
„Откриће парареалгара и полуаморфног парареалгара је додатак у ономе што се зна о палети Рембрантових пигмената. Да би схватили контекст, проучили смо историјске изворе и открили да су ове врсте арсен-сулфида биле доступније у Амстердаму 17. века него што се мислило. То доказује и веома слична мешавина пигмената у делима Вилема Калфа (1619-1693), уметника из Амстердама“, наводи се у студији.
Погледајте и:
Коментар