Иако су многи у то већ дуго сумњали, сада доступне информације сугеришу да нас наши мобилни телефони заиста прислушкују. Један од маркетиншких партнера Фејсбука* детаљно је описао како компанија прислушкује разговоре корисника како би креирала циљане огласе, преноси „Дејли мејл“.
„Cok Media Group“ (CMG) тврди да њен софтвер „Active Listening“ користи вештачку интелигенцију за прикупљање и анализу података о намерама у реалном времену слушајући шта говорите преко телефона, лаптопа или микрофона.
„Оглашивачи могу упарити гласовне податке са подацима о понашању како би циљали купце на тржишту“, наводи се.
Није јасно да ли софтвер „Active Listening“ слуша све време или само у одређеним тренуцима када је микрофон телефона активиран, на пример током позива.
Оглашивачи затим користе ове увиде да циљају потрошаче на тржишту, који су људи који активно размишљају о куповини одређеног производа или услуге.
Ако ваш глас или подаци о понашању сугеришу да размишљате о куповини нечега, огласи за ту ставку ће вам бити понуђени у шта сте се сигурно уверили небројено пута.
На пример, разговор о „Тојотиним“ аутомобилима или претрага у вези са њима резултираће појавом огласа управо аутомобила ове марке.
*Активности „Мета“ (друштвене мреже Фејсбук и Инстаграм) забрањене су у Русији као екстремистичке.
Погледајте и: