Након аншлуса Аустрије и инвазије на Чехословачку, 1. септембра 1939. године, без објаве рата Хитлер напада Пољску. Упркос облаку рата који се над Европом надвијао, Београд се спремао за организацију величанствене трке. Дуж целе стазе постављене су дрвене трибине, калдрма је поправљана, улични продавци и просјаци склоњени...
У немачком тиму, једини странац био је Италијан Тацио Нуволари, што је разумљиво имајући у обзир тадашњу политичку блискост Немачке и Италије. У светлу немачког напада на Пољску, два дана пред почетак трке, учешће у њој су отказали тркачи из Француске као и Мађар Вилхајм.
Победник је стазу прешао за 1 сат, 4 минута и 3 секунде, возећи просечном брзином од 130 километара на час.
Бугарски возач Димитар Соколов јадан је од учесника трка које су вожене пре главне. Соколов је у аутомобилу БМВ 319/1, произведеном 1935. године учествовао VII трци- спортска кола до 2100 ццм.
Упркос томе што су немачки возачи у Београду дочекани као звезде, и што је немачка ауто индустрија трку искористила за презентацију своје надмоћности пред очима на хиљаде Београђана, непуне две године касније нацистичка Немачка је српску престоницу засула бомбама
Изложени олдајмери враћају нас у време када су улицама Београда, попут болида Формуле 1, тутњали спортски аутомобили праћени овацијама публике