ДРУШТВО

Откривени нови детаљи са подморнице Титан пре експлозије

Једна од последњих порука петочлане посаде подморнице Титан пре него што је експлодирала, када су настрадали сви који су се налазили у њој, била је "овде је све у реду", откривено је током истраге.
Sputnik
Истражитељи Америчке обалске страже саопштили су да је порука била међу последњим у комуникацији између Титана и његовог матичног брода, пре него што су заувек изгубили контакт, пренео је Гардијан.
Током истраге по први пут је приказана и слика, снимљена возилом на даљинско управљање, Титановог репног конуса који лежи на морском дну након имплозије.
Прошло је мање од два сата од спуштања Титана према олупини Титаника када је експлодирао у јуну 2023. године.
Званичници обалске страже започели су двонедељну истрагу са циљем да открију чињенице о инциденту и дају препоруке за спречавање сличних трагедија.
Истражитељи су представили ревизију путовања, укључујући текстуалне поруке између Титана и његовог матичног брода, Поларног принца.
Титан је заронио у 09:17 по локалном времену, а помоћно особље на матичном броду је питало о дубини и тежини подморнице, као и да ли још може да види брод на свом дисплеју.
Комуникација је била неуједначена, али око сат времена након што је заронио, Титан је поручио "овде је све добро".
Његова последња порука послата је у 10:47 по локалном времену, на дубини од 3.346 метара, у којој се каже да је пао за две тежине. Након тога комуникација је прекинута.
Званичници су напоменули да труп Титана никада није био подвргнут тестирању треће стране и да је био изложен временским и другим елементима док је био у складишту.
Поред тога, изнели су озбиљне проблеме са којима се подморница суочавала у експедицијама које су изведене пре катастрофе.
Током 2021. и 2022. године, током 13 зарона на Титаник, имао је 118 проблема са опремом.
Међу њима и то што је отпала предња купола када је извучен из мора, отказивање потисника на 3.500 метара дубине а, при једном зарону, батерије су јој се поквариле и оставиле путнике заглављене унутра 27 сати.
Произвођач Оушенгејт раније се суочавао са питањима у вези са избором дизајна, сигурносном евиденцијом и поштовањем прописа.
Путници су који су изгубили живот на Титану су били 61-годишњи Стоктор Раш, шеф Оушнгејта, компаније која је организовала зрањање, 58-годишњи британски истраживач Хамиш Хардинг, 48-годишњи Шахзада Давуд и његов 19-годишњи син Сулеман, као и 77-годишњи француски ронилац Пол-Анри Нарголе.
Погледајте и:
Коментар