КУЛТУРА

Свечано отварање Меморијала Надежде Петровић 21. септембра у Чачку

Меморијал Надежде Петровић, под називом „Меморијал Соња С.“ у селекцији Зденке Бадовинац, биће свечано отворен 21. септембра у Уметничкој галерији „Надежда Петровић“ у Чачку, најавили су данас организатори.
Sputnik
У галерији „Надежда Петровић“, као и изложбеним просторима Галерије „Рисим“, Галерије Народног музеја и Музеја детињства у току су радови на поставци 32. Меморијала Надежде Петровић, који окупља 25 уметника, уметница и уметничких група од којих се неколицина већ налази у Чачку, наведено је у саопштењу.
„Вокално кустоски синдром“ (ВКС) из Београда, дуо који кустоске праксе промишља кроз призму класе, рода, етичких и естетских начела унутар локалног и глобалног контекста, биће представљен на отварању Меморијала перформансом „Живот је сан: Поема о две хероине“, саопштено је из галерије „Надежда Петровић“.
Члан ВКС Владимир Бјеличић је навео да се „перформанс бави имагинарним сусретом“ сликарке Надежде Петровић (1873-195) и глумице Соње Савић (1961-2008).
„Две иконичне уметнице југословенских простора, Надежда која се ватрено залагала за идеју југословенства, али није доживела њену реализацију и Соња, која је сведочила бруталном краху ове творевине воде дијалог о прошлости, садашњости и будућности“, рекао је Бјеличић.
Како је најављено, у перформансу се преплићу стварне изјаве уметница, делови текстова из стручне литературе о њима, фрагменти медијских написа, филмски дијалози, као и фиктивни дијалози које су дописали сами аутори перформанса, али и вештачка интелигенција.
Из галерије „Надежда Петровић“ је саопштено да су протеклог викенда у Чачку боравили Рена Редле и Владан Јеремић из Београда, који кроз заједничку праксу „истражују односе уметности и политике, разоткривају горуће друштвене противуречности користећи једноставне материјале и технике које је лако репродуковати и дистрибуирати“.
Како је најављено, „једно од њихових дела заступљених на 32. Меморијалу изложен је у јавном простору (Конак Јована Обреновића), а тиче се споменичког наслеђа“ архитекте Богдана Богдановића (1922-2010).
„Како уметник и уметница објашњавају, архитекта је на свој начин развио речник отпора национализму током периода социјалистичке Југославије - 'Богдановић је своје јавне споменике сматрао антиспоменицима који пркосе хронолошкој класификацији и не следе доминантне обрасце социјалистичког модернизма или реализма'“, истакнуто је у саопштењу.
Коментар