Како наводе из Јавног предузећа Београдска аутобуска станица, сам процес пребацивања на нову локацију пажљиво је осмишљен, све ће се обавити у једном дану што ће осигурати да транзиција прође без компликација за путнике и кориснике станице.
Нова станица се налази на стратешки позиционираној локацији, у непосредној близини мото-пута, некадашњег ауто-пута кроз Београд, одмах поред железничког стајалишта Нови Београд и на само неколико минута од станице градског превоза са линијама које воде ка Аеродрому Никола Тесла.
До нове аутобуске станице, поред сопственог превоза, грађани ће моћи да стигну и трамвајем, аутобусом или БГ возом.
У непосредној близини стају трамваји 7, 9,11 и 13, као и бројне аутобуске линије: 85, 89, 94, 95, 600, Е6, а до нове београдске аутобуске станице може се доћи и аутобусима градског превоза 60, 60Л, 67, 93 и ЕКО1.
Модеран станични плато има са 65 перона и паркинг од 186 места, као и нове прилазне саобраћајнице које омогућавају лак приступ станици из свих праваца.
У току је изградња станичне зграде од 27.000 квадратних метара.
До завршетка радова на новој станичној згради путници ће користити привремени објекат са основним садржајима. У питању је анекс површине око 1.200 квадратних метара који је изградио Град Београд и у потпуности је оспособљен за несметано функционисање станице.
Како се наводи, станични плато има 65 перона и то 12 долазних и 53 полазна перона.
Полазни перони су распоређени тако да је осам резервисано за приградски саобраћај, 14 за међународни, 22 за међуградски и девет за ванлинијски-туристички саобраћај.
Изграђен је и припремни паркинг за аутобусе са 80 места, као и паркинг за путнике са 186 места од којих је 89 намењено путницима у доласку док је 97 места резервисано за путнике у одласку.
У склопу станичног платоа ће се налазити и такси станица са 25 места.
Нова локација аутобуске станице ће значајно допринети растерећењу центра града.
Ово ће смањити загађење ваздуха и побољшати искуство путника који ће сада моћи брже и лакше да стигну до станице било да користе аутобуске линије ГСП-а, трамваје или сопствени превоз.
Измештање аутобуске станице део је свеобухватног саобраћајног мастер плана за Београд који обухвата и нову железничку станицу, ревитализацију аеродрома "Никола Тесла" и изградњу метро система.
Овај план има за циљ да, по угледу на најбоље европске праксе, саобраћај у српској престоници учини одрживим, односно да јавни превоз, бициклисти и пешаци коначно добију примат над путничким аутомобилима.
Један од кључних бенефита који ће нова БАС имати за туризам је обједињавање полазака туристичких аутобуса на једном месту.
Такође, планирана директна интеграција нове Београдске аутобуске станице са модернизованом железничком станицом „Нови Београд“ и одлична веза са Аеродромом „Никола Тесла“ омогућиће туристима да лако прелазе са једног вида превоза на други, чиме се скраћује време путовања и повећава комфор.
Након завршетка друге фазе која подразумева изградњу нове станичне зграде са савременим комерцијалним и другим неопходним садржајима попут ресторана, кафића, банака, посебних лоунге зона и специјалних чекаоница, посетиоци Београда имаће на располагању све што им је неопходно за удобно путовање. Најављено одвајање станичних зграда за приградски и међуградски саобраћај, као и одвојени перони за туристичке аутобусе додатно ће допринети комфору свих путника.
Пројекат је од изузетног значаја и због предстојећег Експо сајма који ће бити одржан у српској престоници.