ОПЕК+ види повећање глобалне потражње за енергентима у наредне две и по деценије. Оцењују то на основу благог пада потреба за електричном енергијом у развијеним земљама али огромним порастом потрошње из Индије и других земаља које нису чланице ОЕЦД-а. Нафташки картел процењује да ће потражња за нафтом порасти за 9%.Актуелна геополитичка али, нажалост, и ратна дешавања утицала су на осцилације цена на глобалном тржишту „црног злата“. Оно што је евидентно да није било астрономских поскупљења а госта данашње емисије „Енергија Спутњика“, Томислава Мићовића, генералног секретара Удружења нафтних компанија (УНКС). питамо какве су ове године биле цене у односу на прошлу и какве су прогнозе за наредну годину.На цене, наравно, утиче и потражња за сировом нафтом али и за дериватима. Посебно за дизел горивом. У светлу вести да је дошло до затварања неких рафинерија намеће се дилема да ли је за то крива експланзија електричних аутомобиле. Јер, док у западноевропским земљама, Норвешкој, на пример, планирају да врло брзо тотално елиминишу продају аутомобиле са моторима са унутрашњим сагоревањем у неким другим, такође развијеним земљама се чују протести због најављеног протеривања ових аутомобиле у наредној деценији.Проблем рафинерија свакако је оно чиме ће се позабавити нафтне компаније, али И земље којима су оне веома битне у привредном миксу.Саговорника „Енергије Спутњика“ питамо где је Србија, у односу на друге европске земље, која је позиција НИС-а, да ли код нас опада потрошња деривата у путничком саобраћају због електрификације друмског превоза…Ту је и конатантна дилема: Може ли теретни друмски саобраћај да пређе на зелена горива? Колико зелена енергетска транзиција узице на потрошњу сирове нафте и дерива?