Међународно удружење машинских и ваздухопловних радника истакло је данас да планира да одржи гласање о ратификацији у среду, како преноси АП.
Најновија понуда укључује бонус од 7.000 долара, повратак стимулација и издашније доприносе за 401.000 будућих пензионера, укључујући једнократни допринос од 5.000 долара плус уплату до 12 одсто доприноса од послодаваца.
Улога привремене министарке рада САД, Џули Су, такође је била кључна у постизању договора, јер се састала са званичницима компаније и синдиката, показујући забринутост администрације Џоа Бајдена за економске последице штрајка.
Око 33.000 Боингових синдикалних радника на америчкој западној обали, већина у држави Вашингтон, штрајкује од 13. септембра. Обустава рада довела је до прекида производње најпродаванијег авиона "737 МАКС" и његових варијанти "767" и "777".
Синдикат је како се наводи тражио повећање зарада за 40 одсто и враћање дефинисаних бенефиција за будуће пензионере.
Боинг је саопштио да просечна годишња плата за машинисте тренутно износи 75.608 долара.
Штрајк је натерао нову извршну директорку Боинга Кели Ортберг да најави око 17.000 отказа и предузме ране кораке ка прикупљању до 25 милијарди долара из нових акција или дуга како би се ојачале финансије компаније.
Америчка авио-компанија је ове године упадала из кризе у кризу, почев од 5. јануара, када је током лета експлодирао чеп на вратима авиона "737 Макс" у власништву компаније Аљаска ерлајнс.
Отада је отишао извршни директор компаније, чија је производња успорена, јер регулатори истражују безбедносне културе у фирми, а у септембру је 33.000 синдикалних радника ступило у штрајк.
Штрајк кошта отприлике милијарду долара месечно, према процени једног аналитичара, а како би умањио трошкове, произвођач авиона је такође објавио да ц́е укинути 17.000 радних места.
Погледајте и: