Прошле недеље у медијима је објављен чланак о једној софтверској инжењерки која је добила промо код за вожњу с роботаксијем па се шест и по сати возила по Сан Франциску, све док батерија на возилу није пала на црвено. Међу занимљивостима које је навела у својој вишесатној вожњи споменула је нешто о чему се не говори превише када су у питању роботаксији - удаљену асистенцију запослених у компанији Wayma.
Наиме, када дође до неких проблема и ситуација које рачунар у аутомобилу не може да реши, попут нпр. препрека на путу или неке потпуно нове ситуације, оно контактира удаљене асистенте који онда узимају ствари у своје руке и помажу аутомобилу да савлада те препреке. Иако такав облик асистенције постоји од кад је и роботаксија, о њему се не прича толико те многи нити не знају да проблеме које не може да реши аутономна технологија, на крају решавају - људи.
Како су у једном недавном чланку открили новинари Њујорк тајмса, компаније које развијају аутономну технологију и роботаксије имају “војску инжењера” која аутомобилима помаже сваки пут када запну у вожњи.
Треба нагласити како та “војска инжењера” не седи испред рачунара и константно прати што се догађа на екранима и што раде роботаксији на путу, већ су они у приправности у случају да им роботакси упути позив. Када до тога дође, на екрану се појави видео из аутомобила, заједно са свим информацијама сензора из тог возила и његове околине и на темељу свих тих података запослени треба пронаћи решење - нпр. нову руту којом возило треба да се креће да се извуче из гужве, односно како да заобиђе препреке и слично.
Ми немамо потпуну контролу над возилом. Ми пружамо смернице, објаснио је новинарима један од техничара Амазон Zooxa , компаније која такође развија своја аутономна возила, преноси портал Зимо.
С обзиром на то да се о удаљеној асистенцији скоро па уопште не говори, створила се илузија потпуне аутономије аутомобила, а све како би се привукла пажња на технологију, али и како би се утицало на фондове ризичног капитала на инвестирање милијарди долара потребних за развој и градњу аутономних возила, објаснио је за медије Гари Маркус, предузетник и професор на Универзитету Њујорк, који је специјализован управо за АИ и аутономна возила.
Погледајте и: