НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Технологија аутоматског кочења значајно побољшана, произвођачи аутомобила суочени с новим изазовом

Савремени аутомобили користе све више технологије, а опције као што су аутоматско кочење, задржавање возила у саобраћајној траци, упозорење на умор и слично постају стандард у све већем броју возила. Такве опције представљају додатне сигурносне механизме захваљујући којима се могу спасити људски животи.
Sputnik
Недавно истраживање Америчке аутомобилске асоцијације показало је да се технологија аутоматског кочења значајно побољшала последњих година и, иако још увек није савршена, знатно је боља и безбеднија на новим аутомобилима него на возилима произведеним у другој половини прошле деценије.
Реч је о технологији која користи камере и сензоре који прате ситуацију око возила и, ако открију опасност, аутоматски активирају кочнице.
Америчка организација је недавно тестирала различите верзије три иста модела аутомобила – „Jeep Cherokee“, „Nissan Rogue“ i „Subaru Outback“, и верзије ових аутомобила представљене 2017. и 2018. године, као и најновије верзије представљене ове године, где су се фокусирали на опцију аутоматског кочења. Свако возило, односно технологија кочења, тестирано је при брзинама од 19 km/h, 40 km/h и 56 km/h на затвореној стази, док се на средини стазе налазило лажно возило.
Тестови су показали очекиване резултате – испоставило се да је технологија која се користи у новим моделима аутомобила много боља и ефикаснија у поређењу са старијим моделима.
Тако су у свим тестовима сва нова возила на време кочила и избегла судар, док су старија возила на време кочила само у 51 одсто случајева и избегла судар. То је такође побољшање у односу на сличне тестове спроведене пре две године у којима је ова технологија била ефикаснија у спречавању судара при мањим брзинама у поређењу са сударима при већим брзинама.
Иако је ово велики напредак и одличан резултат, један од директора истраживања Америчке аутомобилске асоцијације, Грег Бранон, прокоментарисао је да су пред нама нови изазови како би се обезбедило да такви системи за аутоматско кочење раде при већим брзинама, пренео је „Верге“.
Што се тиче новог истраживања, треба напоменути да су ови тестови укључивали само фронталне сударе, док су ранијa истраживањa показалa лоше резултате за бочне ударе и налете на скретање за возила из сусрета.
Погледајте:
Коментар