Весић је рекао да ће након пуштања нове деонице, укупна дужина брзе пруге на северу земље бити 184 километара и да ће се од Београда до Суботице путовати 70 минута. Очекује се да мађарски партнери свој део пруге, од границе до Будимпеште, дуг 166 километара, заврше до краја наредне године.
„Тада ћемо имати брзу железничку везу од Београда до Будимпеште којом ће се стизати за два сата и 45 минута“, изјавио је Весић.
У складу са уговором о изградњи брзе пруге Београд - Ниш, дуге 230 километара, Влада Србије донела је уредбу о плану посебне намене којом се практично омогућава да радови почну већ следеће године.
Весић је за Пинк истакао да током извођења радова неће бити затварања саобраћаја, као што је то био случај приликом изградње брзе пруге од Београда до Новог Сада и до Суботице, јер Србија не сме да изгуби карго саобраћај затварањем железничке везе ка Бугарској.
Весић је рекао и да ће до фебруара бити завршена реконструкција пруге Ниш - Брестовац чија је дужина 23 километра.
Додао је да је Србија заинтересована да гради и деоницу пруге од Ниша ка бугарској граници. Казао је да се у Турској гради пруга од Истанбула до бугарске границе уз подршку Европске уније, као и да је већ урађена пруга од границе до Софије и да преостаје да се уреди деоница од Софије до Драгомана, на граници са Србијом.
„Ако решимо то питање, и спојимо Ниш са бугарском границом имаћемо још један излаз ка Бугарској и Турској, која има 2.500 пруга и која је железницом даље на Истоку спојена са Ираком и Кином. Србија се налази на централном месту железничког коридора између истока и запада и сва роба би у том случају ишла преко Србије“, рекао је Весић.
Погледајте и: