СРБИЈА

Просветари одбили предлог Владе Србије

Синдикати просвете одбили су предлог Владе Србије тражећи да се питање плата, као и других кључних проблема, системски реши и да се поштује претходно потписни протокол.
Sputnik
Понуђено је да свим запосленима у систему предшколског, основног, средњег и високог образовања плата од 1. јануара 2025. године буде повећана за 11 одсто и да сви, изузев запослени у високошколским установама, до 9. јануара 2025. добију једнократну новчану исплату од 15.000 динара, а да накнада за разредно старешинство од 1. јануара буде додатно повећана за један одсто, наводи РТС.
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић позвала је чланове четири просветна синдиката који су незадовољни предлогом владе за решавање њиховог материјалног положаја, да га још једном размотре и да се до сутра изјасне.
„Ако просветари мисле да је ступање у штрајк, излазак на улице и обустава рада начин да се ствари боље реше, мислим да јако греше. Користим прилику да их позовем да још једном размотре предлог који им је премијер дао, а то је да настављамо у јануару са преговорима, да ће 2025. бити година дијалога између синдиката и владе и да ће се тражити што боља решења“, рекла је министарка просвете новинарима у Палати Србија.
О најављеном протесту синдиката заказан за сутра и за 4. новембар, она је навела да је Влада „изнедрила финансијски максимум“.
„Просветни радници су добили више од свих других од 2025. године, односно повећање плате од 11 одсто, док ће учитељи и разредне старешине имати повећање од 12 одсто“, казала је Славица Ђукић Дејановић.
Она је поручила да овај проблем не би требало да се решава реко леђа ученика, оцењујући да настава трпи.
Додала је да ће се тежити да најнижа плата у образовању буде изједначена са просечном платом у Србији.
Председник Владе Србије Милош Вучевић састао се у уторак са представницима синдиката просвете и предшколског образовања.
Вучевић је тада рекао и да ће до краја године бити усвојене измене Кривичног законика у циљу кривично правне заштите запослених у систему образовања и да ће се одмах кренути са преговорима око посебног колективног уговора и интензивирати рад на изменама Закона о основама система образовања и васпитања, а у циљу јачања улоге и ауторитета наставника.
Погледајте и:
Коментар