У последње време забележен је велики пораст покушаја превара широм света, а колико је ситуација драматична у Великој Британији показује недавно истраживање које је објавила телекомуникациона компанија Вирџин Медиа О2. Према резултатима тог истраживања, чак 22 посто људи је сваке седмице на удару превараната па је ова компанија одлучила да стане на пут “епидемији превара” на један иновативан и прилично занимљив начин који укључује и вештачку интелигенцију.
О2 је тако направио АИ верзију омиљене мете превараната - баку која је спремна дуго да прича о плетењу, животу, унучићима и слично. Када се старије особе тако распричају, преваранти верују да постепено стичу њихово поверење, што ће на крају искористити за превару, али су у овом случају управо они ти који су преварени.
На идеју о стварању ове “АИ баке” коју су назвали Дејзи (dAIsy), у О2 су дошли након што је више од 70 посто особа које су учествовале у поменутом истраживању изразило жељу да се освети преварантима који су искористили њихове ближње. Међутим, како они немају времена да се лично позабаве осветом, односно да покушају да преваре преваранте, то ће уместо њих учинити Дејзи која је доступна за разговор од 0 до 24 сата.
Вештачка интелигенција тренирана је тако да што дуже држи преваранте на линији, а бака, односно софтвер с гласом старице, спремна је на сарадњу и када је у питању дељење података.
Наиме, она ће радо преварантима рећи своје име, презиме и податке с банковне картице, наравно – лажне. У неким случајевима Дејзи је држала преваранте на линији и до 40 минута, што је знало да их излуди јер су на крају потрошили пуно времена, а нису добили корисне информације. Треба нагласити и да корисници мреже О2 неће добити приступ овој АИ баки, већ је алат за превару превараната додат на листу бројева који су лака мета преваранта.
Из Вирџин Медиа О2 кажу да су посвећени својој улози заустављања превараната, што укључује различите методе и технологије - од фајервола, блокирања лажних порука преко коришћења вештачке интелигенције за препознавање преварантских позива, сце до иновативних алата попут Дејзи.
Директор сектора за борбу против превара у овој компанији, Мари Меккензи рекао је да је Дејзи подсетник на то да неко с друге стране линије можда и није особа за коју се представља и упозорио да данас постоје позивни центри у којима варалице и криминалци раде пуно радно време и веома су вешти у разговору и извлачењу података, пише британски Сан.
Погледајте и: