Редовни професор Економског факултета у Београду Драган Стојковић је указао да би „црни петак“, требало да буде дан када се дају велики реални попусти да би потрошачи могли по супер ценама да купе неку робу, али пракса из ранијих година показала је да то баш и није тако.
Како објашњава, дешава се да трговци пред ову акцију, која се проширила и као „црна недеља“ и „црни новембар“ прво подигну цене, па онда дају попусте који иду и до 80 одсто, а у ствари купци не добијају ништа од тога.
Стојковић је упозорио грађане да, како не би постали жртве лажног попуста, прво упореде понуде односно виде цене онога што желе да купе и тако се увере где се стварно дају попусти, а где их нема.
То поређење, додаје, данас је много лакше јер може да се одради онлајн.
„Неки кажу да је црни петак велики догађај, а други да је превара. Негде трговци то користе да чисте залихе и ту се стварно дају неки већи попусти, али негде је циљ само да се повећа промет“, рекао је професор.
Он је на питање да ли потрошачи могу да се заштите од трговаца који злоупотребљавају „црни петак“, рекао да би свако ко подигне цену а онда спушта требао да се казни, као и да би кажњиво требало да буде и то уколико се неки производ дуго држи на акцији.
Погледајте и: