Сваком годином постаје скупље живети луксузно, а година за нама није изузетак. Магазин „Форбс“прати корпу ултралуксузних производа и услуга – укључујући чистокрвне расне коње, „Шанел“ торбе и прилагођене цветне аранжмане за дом – креирајући Индекс трошкова екстремно доброг живота (CLEWI).
Ове године CLEWI је порастао за 4,7%, што је нешто испод прошлогодишњег повећања од 4,9% и знатно мање од скока од 10,1% из 2021. године. Инфлација за супер-богате се смањује. Ипак, CLEWI је надмашио Индекс потрошачких цена (CPI), који мери ширу економију и ове године је успорио на 2,7%.
Иако CLEWI представља барометар врха тржишта, цене луксузне робе подложне су сличним силама као и остатак економије, попут виших трошкова сировина и рада. На пример, 60-метарска једрилица Ouster 595 сада кошта 3,9 милиона долара, што је повећање од 25% у односу на прошлу годину. Недеља у калифорнијском спа центру „Golden Door“поскупела је за 8,4%, док пар мокасина „Гучи“ сада коштати 1.050 долара, што је скок од 14%.
Ипак, није све поскупело ове године. Килограм кавијара „Ossetra“ од Petrossiana и 45-минутна сесија са психијатром на Апер Ист Сајду остали су на истом нивоу – 12.980 и 500 долара, респективно.
Наравно, док растуће цене забрињавају просечне Американце, чланови листе Форбс 400 најбогатијих Американаца немају таквих брига. Њихово колективно богатство достигло је 5,4 билиона долара ове године. То је повећање од 20 одсто у односу на прошлу годину, чинећи раст CLEWI од 4,7% лако подношљивим за ову срећну групу.
Погледајте и: