Фигаро пева над остацима света

Sputnik
Шта за књижевника средње генерације, који је на половини списатељског пута, значи штампање Изабраних дела (која садрже збирку прича „Београђанке“ и романе „24 зида“, „Туђине“, „Партер“ и „Роман о пијанствима“) – питамо једног од најнаграђиванијих савремених српских писаца Игора Маројевића, чије се „Београдско петокњижје“ недавно појавило у издању куће „Књига комерц“.
Откривамо шта о свом сусрету са Дрвенградом кажу студенти из Русије – Софија Чигорова, Јегор Шчиренко и Олег Јершов, учесници филмског фестивала „Кустендорф“, који се одржава од 22. до 25. јануара на Мокрој Гори, а о томе колико је узбудљиво што као члан жирија за доделу награда учествује у откривању будућих звезда светског филма – разговарамо са Ђакомом Абруцезеом.
Зашто је и после готово два и по века „Севиљски берберин“ и данас једна од десет најизвођенијих и најомиљенијих опера, колико је поред певачког потребно и глумачког умећа да се на прави начин оживи лик легендарног Фигара – за „Орбиту културе“ објашњава првак Београдске опере Владимир Андрић.
Како су се на овогодишњем 7. Фестивалу дугометражног документарног филма на истом месту нашли Дејвид Линч и Мартин Скорцезе, односно Лени Рифенштал и Ернест Кроул, шта су главне поруке ових остварења која су већ приказивана на Канском, Венецијанском и Берлинском фестивалу – објашњава уметнички директор фестивала Игор Тохољ.
Коментар