Парадокс сједињене гордости и понизности

Sputnik
У данашњој емисији откривамо како је најчувенији светски и руски „филозоф из подземља“ спојио у својим јунацима противуречна својства.
Шта се све нашло на јединственој изложби „Небески Милић – повратак у Париз“, отвореној 13. фебруара у Културном центру Србије у Паризу, шта о Милићевом препознатљивом споју фигуративног надреализма, наивне уметности и елемената фантастичног кажу француски посетиоци – о томе за „Орбиту културе“ говори ауторка изложбе Бранка Цонић.
Шта је ново у причи инспектора Лимана, у трилеру о вртлогу похлепе, уцене, мржње и освете у коме нема невиних – сазнајемо од писца романа „Једно ђубре мање“ Ђорђа Бајића, који и овим, као и претходним насловима, на велика врата враћа крими жанр у српску књижевност.
Зашто је било важно подсетити и на пољу књижевности доказати да понизни не морају бити понижени, већ да често у себи могу сачувати дозу гордости, каткад и врло високу, како су се познати јунаци Фјодора Достојевског пронашли у одредницама „лакрдијаши“, „еротичари“, „донжуанизам“ хомосексуалност, зашто су сви они „парадоксалисти“ – питамо професора др Јована Попова, аутора студије „Горди и понизни: Парадоксалити Фјодора Достојевског“, управо овенчане наградом „Никола Милошевић“.
А о недавно објављеном Зборнику посвећеном Душану Радовићу, а поводом обележавања 100. годишњице песниковог рођења, о радовима и ауторима који су одгонетали тајну једне од највреднијих песничких бележница из које су настале антологијске песме – у „Орбити културе“ разговарамо са уредницом зборника проф. др Зорицом Хаџић и ауторком једног од текстова проф. др Зораном Опачић.
Коментар