После паузе у производњи дуже од две године, из фабрике у Крагујевцу је кренула прва серија електричних аутомобила намењена купцима на западу. Некада Фијатова, а од 2021. године Стелантисова фабрика је ових дана на тржиште избацила „гранде панду“, најишчекиванији аутомобил на тржишту у 2025. години, како су то објавили италијански медији.
Шта ће то значити за фабрику у Крагујевцу, њене запослене, шта за српску привреду чији је некадашњи Фијат био први извозник? Шта је допринело да фабрика у Крагујевцу почне да прави електирчни аутомобил, а ускоро и хибрид, у тренутку када се у Италији затварају фабрике, а немачки Фолксваген смањује производњу готово за четвртину? Какве су шансе да једини произвођач електричних аутомобила на Балкану опстане на мећународној пијаци, у ситуацији када европска ауто-индустрија доживљава суноврат и затвара фабрике, не могавши да одговори конкурентности кинеске ауто-индустрије.
О томе у емисији Енергија Спутњика разговарају консултант за страна улагања, добар познавалац стања у аутомобилској индустрији Махмут Бушатлија и новинарка Мира Канкараш Тркља.