Трансформација је првенствено вођена технологијом - дигитализацијом, нултом емисијом и аутоматизованом вожњом, рекао је Келениус данас на сајму аутомобила у Шангају 2025, преноси Сеебиз, писање немачких медија.
Компанија, додао је, улаже више него икада у технологију, иновације и производе како би одржала корак с променама.
„Мерцедес“ је уочи сајма у Шангају представио модел електричног аутомобила ЦЛА са продуженим међуосовинским растојањем, намењен кинеском тржишту. Домет новог возила премашује 860 километара што је Келенијус описао као највећу производну офанзиву у наредне три године.
Кинеско тржиште је, истакао је, изузетно конкурентно, а потрошачи су у последње две године постали опрезнији.
„Мерцедес“ очекује консолидацију међу бројним произвођачима на кинеском тржишту у наредних пет до десет година.
Као и многи немачки произвођачи аутомобила, и овај гигант се последњих година мучио због конкуренције из Кине, а у првом кварталу забележио је пад продаје од седам одсто на годишњем нивоу.
Упркос паду продаје од 10 одсто у Кини у првом тромесечју, то тржиште и даље чини више од једне трећине његове укупне продаје аутомобила.
Прошле године је профит „Мерцедес групе“ пао за више од 28 одсто у односу на претходну годину и износио је 10,4 милијарде евра. Приходи су смањени за 4,5 одсто и износили су 145,6 милијарди евра.
Ове године компанију очекују још веће препреке и мањи профит. Предвиђа се и благи пад продаје путничких аутомобила. Прошле године је „Мерцедес“ продао укупно 1,98 милиона возила.
Погледајте и: