„Ако говоримо о МС-21, надам се да ћемо до краја 2026. године почети серијску производњу нашег авиона. Што се тиче ‘суперџета’, увозни елементи су такође потпуно замењени домаћим. Сертификациони летови су тренутно у току. Следеће године почињемо серијску производњу. За Ил-114 важи исто. Иста ситуација“, рекао је Чемезов.
Што се тиче МС-21, предузећа „Ростеха“ су заменила више од 70 увозних система ових авиона.
Чемезов је такође обећао да ће сервисирати и испоручивати резервне делове за авионе које производи на време. Тако ће до 2030. године имати 15 сопствених сервисних пунктова, а тренутно их већ има осам, рекао је он.
Током састанка, Мишустин је нагласио да „Ростех“ игра виталну улогу у постизању технолошког и индустријског суверенитета Русије, а такође је активно укључен у решавање проблема националних размера.
Подсетио је да је Владимир Путин више пута истакао заслуге државне корпорације, укључујући и оне у обезбеђивању одбрамбених способности.
Прототип авиона МС-21, опремљеног новим руским системима и јединицама, први пут је полетео 29. априла са аеродрома Иркутског авијацијског завода компаније „Јаковљев“ (део „Ростеха“).
Авион МС-21 је први пут полетео пре осам година, 28. маја 2017. Авион је користио стране системе и јединице. Лет је обављен са аеродрома Иркутског авијацијског завода и трајао је 30 минута.
МС-21 је путнички авион средњег домета нове генерације. Авион, креиран на основу најновијих достигнућа, фокусиран је на најпопуларнији сегмент тржишта путничког превоза.
Погледајте и: