Радоман је објаснио да када пацијент дође на преглед код изабраног лекара и отвори боловање, систем даје препоруку о дужини трајања боловања у складу са правилником о боловању, а пацијенту се у електронској форми шаље потврда о привременој спречености за рад и препоручени термин за контролу.
„Ако се пацијент добро осећа, нема потребе да одлази по дознаке, већ ће му дознаке са датумом контроле бити послате електронским путем на портал е-Здравље, а потврду и дознаке може да проследи послодавцу електронским путем“, рекао је Радоман за РТС.
Објаснио је да пацијент који се и даље не осећа добро треба да се јави свом лекару који одлучује о даљим корацима и евентуалном продужетку боловања, а да се 30. дана боловања аутоматски креира упут за лекарску комисију.
Документација се у електронској форми шаље РФЗО, а пацијент добија СМС обавештење о одлуци комисије.
„У будућности, од изабраног лекара до послодавца ће ићи директно и потврда о привременој спречености за рад и дознака. То ће ићи преко портала за послодавце, који је у припреми“, навео је Радоман.
Према његовим речима, лекари ће након увођења система е-боловање бити растерећени административних обавеза.
„Пацијенти би требало да буду регистровани на порталу е-здравље, где се налазе сви њихови здравствени подаци. То је портал са широким спектром функционалности у области здравства. Планирамо да у сарадњи са ЕУ помогнемо грађанима да науче како да га користе“, наводи Радоман.
У оквиру пилот-пројекта систем е-боловање се спроводи у четири дома здравља у Београду - Врачар, Вождовац, Земун и Обреновац, а до сада је електронским путем отворено између 6.000 и 7.000 боловања.
Грађани више нису морали лично да носе дознаке послодавцу, а на исти начин су и закључивана боловања.
Погледајте и: