Планирано је да брод крене 20. септембра. Иако су кинеске компаније раније већ обављале тест-превоз, преко Северног морског пута, предстојећа рута биће сложенија.
„Они су већ обављали превозе из тачке у тачку, на пример из кинеске луке у Хамбург или Санкт Петербург. Ово путовање је другачије. Брод ће посетити четири луке у Кини, затим ће проћи кроз Арктик, а потом посетити Велика Британију, Ротердам, Хамбург и Гданск. Заиста више личи на уобичајену морску руту транспорта“, рекао је издању оснивач америчког Арктичког института Малте Хамперт.
Он је додао да су пре 5-10 година сви сматрали да ће превози преко Северног морског пута бити могући тек око 2040-2050. године.
„Сада је 2025. година, а Кинези већ то раде. Да ли им је профитабилно? То у ствари није важно, ради се о стицању знања, разумевању како то чинити. То је оно чиме се Кинези баве – стичу искуство и обучавају посаду“, рекао је стручњак.
Хамперт је појаснио да је освајање Северног морског пута постало могуће захваљујући климатским променама, јер се оне у арктичком региону дешавају брже него у другим деловима планете. Ипак, он сматра да ће светска трговина већином и даље пролазити традиционалним путем преко Суецког канала.
„Ако завирите 30-40 година у будућност, када ће ледени покривач бити смањен још за 30-50%, имаћете пола године без леда [у акваторији Северног морског пута], тада ће Арктик постати веома атрактивна опција... Арктик у блиској будућности неће заменити Суецки канал. Није о томе реч. Суецки и Панамски канал неће нестати, али Арктик ће бити додатна рута“, закључио је експерт.