„Сматрам да је неопходно да разјасним ситуацију: нико ништа не моли. Русија захтева од ИКАО-а да примора поједине државе-чланице да престану да крше норме међународног права, укључујући Повељу УН и Конвенцију о међународном цивилном ваздухопловству из 1944. године (Чикашка конвенција)“, истакла је дипломата.
Према речима портпарола, руско цивилно ваздухопловство, упркос санкцијама од стране појединих држава-чланица ИКАО-а, наставља да се развија и уводи нове руте.
Још у октобру 2023. године Русија се, како је подсетила дипломата, у складу са чланом 84 Чикашке конвенције, обратила Савету ИКАО-а са изјавом о кршењу Конвенције од стране 37 држава-чланица ове организације.
„Реч је о свим чланицама Европске уније, САД, Канаде, Велике Британије, Албаније, Исланда, Монака, Норвешке, Северне Македоније, Црне Горе и Швајцарске. Основ за покретање овог поступка било је увођење једностраних рестриктивних мера дискриминаторног карактера у области цивилног ваздухопловства према Русији и њеним авио-компанијама“, закључила је Захарова.
Санкције против руског цивилног ваздухопловства
Подсетимо, од почетка Специјалне војне операције Сједињене Америчке Државе увеле су антируске санкције за физичка лица и бројне организација, између осталог, против руске индустрије и цивилног ваздухопловства, због чега је донета још једна одлука о замени увоза, која је конкретно предвиђала производњу руских делова за све авионе „Суперџет-100“.
Према речима Романа Гусарова, руског стручњака за авијацију, покренут је програм потпуне замене увоза, с циљем да авион постане у потпуности производ руске индустрије. Тај програм је активно спровођен, и ове године, сасвим недавно, први „Суперџет-100“, састављен искључиво од руских компоненти, укључујући и моторе, имао је свој први лет.
Санкције које је раније увело Министарство финансија САД за руску авио-компанију „Победа“ значе забрану сарадње са наведеном компанијом за америчке грађане и предузећа, као и блокирање средстава и имовине компаније у Америци.
Погледајте и: