ЕКОНОМИЈА

До Суботице возом за сат времена, недељу дана бесплатна карта

Воз "Соко" који је кренуо из Београда са железничке станице "Београд центар" у 11.30 часова, а у коме је председник Србије Александар Вучић стигао је у Суботицу пре 12.40 сати. Ово је прва вожња поводом пуштања у рад пруге Нови Сад - Суботица, а путовање је од Беграда трајало 68 минута.
Sputnik
Након пробне вожње брза пруга Нови Сад - Суботица биће у току дана пуштена у саобраћај за комерцијалну употребу. Првих недељу дана, карта ће бити бесплатна, а након промотивног периода цена повратне карте Београд-Суботица биће 2.000 динара.
Поменута деоница део је пруге Београд-Будимпешта, која ће, како је навео председник Вучић, у року од два месеца бити пуштена у рад за теретни саобраћај, а за путнички крајем фебруара или почетком марта следеће године.
"Крајем фебруара или почетком марта идемо директно за Будимпешту. Сада нам је остало да решавамо много међусобних питања, због задржавања на граници због Европске уније, да гледамо како да те проблеме најбоље и најједноставнији могући начин решимо, да бисмо стварно за два сата и 45 минута стигли у Будимпешту. Што је дупло краће, више него дупло краће него што сад треба колима до Будимпеште", рекао Вучић.
Истакао је да се са Мађарском ради на томе да се што више скрати време чекања на границама.
Он је рекао и да је све на прузи урађено по светским стандардима и да ће просечне брзине на прузи Београд-Суботица бити између 160 км до 180 км, а да је, пре изградње нове пруге, просечна брзина на прузи Београд-Суботица била 40 км/х.
Нагласио је да је јуче био на тестирању пруге који је радио Дојче Бан и да је воз у најбржем делу пруге ишао и 222 км/х.
"Али за путнички саобраћај биће ограничена на 200 км/х. Бржа деоница је Нови Сад-Суботица, где је просечна брзина 180 км/х", рекао је Вучић.
Осим Вучића, у возу су министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић, заменик министра за саобраћај и грађевинарство Мађарске Нандор Чепреги, амбасадор Кине у Србији Ли Минг.
Возом до Суботице путују и потпредседница Владе и министарка привреде Адријана Месаровић, председница Покрајинске владе Маја Гојковић, градоначелник Београда Александар Шапић, амбасадор Мађарске у Србији Јожеф Мађар, председник Савеза војвођанских Мађара Балинт Пастор, бивша министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
Међу путницима је и Вукосав Ђорђевић (105) из Зајечара којег је председник Вучић посетио пре неколико месеци и тада му предложио да се заједно возе брзим возом до Суботице што је Ђорђевић тада са одушевљењем прихватио.

Возом 200 на сат до Суботице

Трећа деоница брзе пруге Београд - Суботица, од Новог Сада до Суботице, отвара се после двонедељног тестирања. Изградња ове деонице почела је у новембру 2021. године, а пруга дуга око 108,1 километар омогућиће кретање возова брзином до 200 километара на час.
На траси брзе пруге Нови Сад - Суботица изграђена су, између осталог, четири моста и два вијадукта (укупне дужине 2,3 км), 27 надвожњака (дужине 3,9 км) и 15 подвожњака (дужине 32,3 км).
Први пут у Србији изграђена су и три екодукта, сваки дужине од по 46 метара, који ће омогућавати животињама безбедан прелазак преко пруге, на деоницама Ловћенац - Бачка Топола, Бачка Топола - Жедник и Суботица – државна граница.
Изграђено је и укупно 33 пропуста дугих укупно око 800 метара, као и 14 потходника.
На новој прузи уграђене су и 302 скретнице, док је за изградњу брзе пруге било потребно урадити око осам и по милиона кубика земљаних радова и утрошити 762 хиљаде кубика туцаника.
Изградња пруге за велике брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште један је од највећих и најзначајнијих инвестиционих и инфраструктурних пројеката у овом делу Европе.
Дуж читаве брзе пруге Београд-Нови Сад-Суботица, изграђено је или реконструисано 16 станица, три стајалишта и шест станица у којима постоје железнички објекти.
Дуж пруге за велике брзине од Београда до Суботице изграђено је укупно више од 120 нових објеката (мостови, галерије, подвожњаци, надвожњаци, потходници и пропусти).
Планирано је да воз Соко између Новог Сада и Суботице путује 41 минут, док ће путовање између Београда и Суботице трајати око 79 минута, а Interregio возови ће путовати 54 минута од Новог Сада до Суботице и око 99 минута од Београда до Суботице.
Извођач радова био је кинески конзорцијум „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“, а у реализацији пројекта било је ангажовано више од двеста подизвођача и добављача, највећим делом из Србије, али велики број њих и из земаља Европске Уније.
Погледајте и:
Коментар