„Очекује се да изградња траје од седам-осам до 10-15 година, у зависности од расположивих финансијских средстава, грађевинских капацитета и радне снаге. Седам-осам година је најоптимистичнија процена, а 10-12 година је реалистичнија, заснована на нашој и светској пракси“, истакао је Разбегин, одговарајући на питање о роковима изградње тунела.
Рад на истраживању могућих техничких решења за изградњу тунела између Чукотке и Аљаске води се још од 1990-их година, навео је Разбегин. Најперспективнија конструкција предвиђа два транспортна и пратећи сервисни тунел са пролазима између њих за одржавање.
Према речима научника, због постојања два острва у теснацу, потенцијални тунел биће састављен из три дела: један мали између острва — 4,5 км и два већа, чија је дужина упоредива са дужином Евротунела. Укупна дужина тунела могла би да износи 98-112 км.
Трошкови потенцијалног тунела процењују се на седам-осам до 12-15 милијарди долара, појаснио је пројектант.
„Разлике у проценама су, између осталог, и због тога што различити истраживачи у ову цифру укључују различит обим радова: или само пробијање тунела, или комплетно опремање са пратећом инфраструктуром“, закључио је он.
Подсетимо, шеф Руског фонда за директна улагања (РФПИ) и специјални представник председника Русије за инвестиционо-економску сарадњу са иностранством Кирил Дмитријев раније је писао о перспективама изградње тунела испод Беринговог мореуза, који би повезао Русију и Аљаску.
Москва истиче да би пројекат имао стратешки значај за евроазијско-северноамеричку повезаност, логистику и инвестицоне токове.
Подсетимо, поводом овог пројекта огласио се и председник САД Доналд Трамп који је рекао да је идеја о тунелу "веома занимљива".
Погледајте и: